مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از افزایش ۴.۵ درصدی توسعه حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان در بخش مسافر خبر داد.

پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۳۰۰۰ دستگاه ناوگان مسافری در سطح استان فعالیت دارند که در مقایسه با پارسال با پیوستن بیش از ۱۲۰ ناوگان جدید ۳ دستگاه اتوبوس، ۶۳ دستگاه مینی بوس و ۵۶ دستگاه سواری، افزایش ۴.۵ درصدی را در این بخش شاهد هستیم.

وی افزود: هم اکنون ناوگان مسافری به تفکیک شامل ۵۵۷ دستگاه اتوبوس، بیش از ۱۰۰۸ دستگاه مینی بوس و ۱۴۵۹ دستگاه سواری است که کار جابجایی مسافران آذربایجان‌غربی عهده دار بوده و ۳ الی ۵ درصد از سهم کشور را در بر می‌گیرند.

آرامون اضافه کرد: با توجه به افزایش خدمات دهی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی به ناوگان حمل و نقل عمومی استان، تعداد رانندگان بخش مسافری نیز با افزوده شدن ۲۱۹ راننده در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶.۲ درصد افزایش داشته و با این اوصاف تعداد رانندگان بخش مسافری نیز به ۳۷۲۶ راننده رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین بیش از ۴۹۰ هزار مسافر در قالب افزون بر ۵۵ هزار سفر در پنج ماهه اول سال جاری از طریق ناوگان‌های مسافری در استان جابجا شدند که تعداد مسافران در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش بیش از ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.