سناتور آمریکایی خواستار اعمال تحریم بر باکو شد

در پی ادغام منطقه قره‌باغ با جمهوری آذربایجان، یک مقام مجلس سنای آمریکا می‌گوید واشنگتن باید «تحریم‌های هدفمند» علیه باکو اعمال کند.  

گری پیترز، رئیس کمیته امنیت داخلی و امور دولتی مجلس سنای آمریکا که به تازگی به ارمنستان سفر کرده است، ضمن تاکید بر نیاز فوری برای اتخاذ اقدامات بیشتر علیه جمهوری آذربایجان، خواستار اعمال تحریم بر این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری ارمنستانی نیوز‌ ای ام، این مقام مجلس سنای آمریکا در بیانیه‌ای که منتشر کرده است می‌گوید: آمریکا باید برای «محافظت از جان ارامنه» و «جلوگیری از پاکسازی قومی» اقدامات بیشتری انجام دهد. او گفت که واشنگتن باید کمک‌ها به جمهوری آذربایجان را متوقف کرده و «تحریم‌های هدفمندی» علیه «رژیم علی اف» اعمال کند. 

این سناتور آمریکایی همچنین خواستار ورود سازمان‌های ارائه دهنده کمک‌های بشردوستانه به منطقه قره‌باغ کوهستانی شد. 

گفتنی است، گری پیترز در جریان سفر خود به ارمنستان با نیکول پاشینیان، نخست وزیر، آلن سیمونیان، رئیس مجلس ملی، روبن روبنیان، نایب رئیس مجلس ملی و همچنین برخی اعضای پارلمان ارمنستان دیدار کرده بود. وی هفته گذشته نیز خشونت دولت باکو علیه ارامنه را محکوم کرد. 

شایان ذکر است، در پی مهاجرت یک چهارم از جمعیت قره‌باغ کوهستانی به ارمنستان، آلمان نیز خواستار ورود ناظران بین‌المللی به این منطقه شده است.

مقامات جدایی‌طلب ارمنی روز یکشنبه اعلام کردند ساکنان این منطقه به دلیل اینکه نمی‌خواهند در بخشی از خاک جمهوری آذربایجان زندگی کنند و از پاکسازی قومی هراس دارند، عازم ارمنستان شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد مددی
۰۸:۲۸ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
هرچی کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی ارمنیها باید خاک اذربایجان را ترک کنند چون انها اذریهای ان زمان را با فجایع انسانی از خاک خودشان بیرون کردند دنیا جای قصاص است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
این بچه پولدارهای آمریکایی دیگر عقلشان به جایی نمیرسد فقط از پدر آموخته اند تحریم کنید
آخرین اخبار