مدیر جهادکشاورزی بوکان گفت: امسال هزار و ۱۴۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص پیدا کرده که در مقایسه با سال زراعی قبل، ۲ برابر شده است.

انور امینی خواه مدیر جهادکشاورزی بوکان گفت: در راستای حمایت بخش دولتی از کشت دانه روغنی کلزا و افزایش قیمت این محصول، تمایل کشاورزان این شهرستان برای کشت آن افزایش پیدا کرده و در سال زراعی جاری در هزار و ۱۴۰ هکتار زمین زراعی این شهرستان کلزا کشت شده است.

وی اضافه کرد: سال زراعی گذشته ۴۹۰ هکتار دانه روغنی کلزا در بوکان کشت شده بود، اما در هنگام برداشت ۴۶۵ هکتار قابلیت برداشت داشت و در مجموع هزار و ۱۶۳ تن محصول نیز با قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

مدیر جهادکشاورزی بوکان گفت: یکی از طرح‌های حمایتی دولت در بخش کشاورزی توسعه کشت دانه روغنی کلزاست و کشت این محصول به سبب بهره‌وری بیشتر، رشد در فصل بارش باران، نیاز کمتر به آبیاری و خرید تضمینی آن در چند سال اخیر مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.

وی با اشاره به تامین زیرساخت‌های لازم برای کشت این محصول در شهرستان بوکان افزود: هم اکنون ۴۱ دستگاه کارنده مخصوص دانه روغنی کلزا در این شهرستان وجود دارد و برای کشت امسال ۸۱۲ تن بذر مرغوب و ۳۳۰ تن انواع کود شیمیایی مورد نیاز در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

امینی‌خواه در خصوص قیمت تضمنی دانه روغنی کلزا گفت: سال گذشته این محصول با قیمت ۲۲۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد امسال هم با توجه به تعیین نرخ جدید قیمت گندم، در بخش کلزا نیز افزایش قیمت وجود خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.