مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از اخذ مجوز احداث سه شهرک جدید در تبریز خبر داد.

آقای بخشی زاده گفت:با هدف کاهش قیمت مسکن مجوز احداث سه شهرک جدید در تبریز را از وزیر راه و شهرسازی گرفته‌ایم و تاکنون هزار هکتار زمین  از سوی دولت تحویل داده شده است.

آقای بخشی زاده ادامه داد: برای طرح نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی ۲۴۹ هزار و ۳۱۸ تقاضا ثبت شد که پس از بررسی و احراز صلاحیت‌های قانونی، ۵۰ هزار نفر مورد تایید این سامانه قرار گرفتند و موفق به پرداخت مبالغ اعلامی شدند.

وی با بیان اینکه اداره‌کل راه و شهرسازی طبق مصوبات متعهد به ساخت ۲۰۷ هزار واحد مسکونی اعم از روستایی و شهری است اظهار کرد: وظیفه دولت تامین زمین است ولی استان ما به دلیل توپوگرافی موجود و زمین‌های ناهموار دچار مشکل در این خصوص شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه در شهر‌های بالای صد هزار نفر و زیر هزار نفر و مساکن روستایی استان ۸۱ هزار و ۷۸۳ واحد مسکونی ساخت شده است افزود: خواست مردم این است که ساخت و ساز با مصالح مرغوب انجام شود و از طرفی با هزینه آماده سازی بالایی مواجه هستیم.

وی تشریح کرد: در ابتدای کار ما در تامین زمین مشکل داشتیم و دلیل آن انجام نشدن تغییر کاربری بود ولی با این حال طی سال گذشته ۹ هزار هکتار آماده‌سازی شد.

آقای بخشی زاده ضمن قدردانی از شهرداری تبریز در ساماندهی بافت فرسوده شهری خاطرنشان کرد: ۱۳ هزار و ۸۰۰ واحد سهمیه استان ما در ساماندهی بافت فرسوده است و در ساماندهی بافت فرسوده و بازآفرینی شهری رتبه پنج کشوری را داریم.

وی ادامه داد: در بحث جوانی جمعیت و خانوار‌های دارای ۳ فرزند ۱۵۰ قطعه زمین تحویل دادیم که در این خصوص رتبه ششم کشوری را کسب کردیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از آغاز احداث یک هزار و ۵۲۰ واحد مسکونی در آخر طالقانی و شهرک باغمیشه تبریز در قالب طرح جهش مسکن خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.