رئیس‌جمهور عراق ضمن ابراز تسلیت و همدردی با بازماندگان حادثه آتش‌سوزی تالار عروسی، بر ضرورت انجام تحقیقات و شناخت شرایط این حادثه تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق ضمن ابراز تسلیت و همدردی با بازماندگان حادثه آتش سوزی شب گذشته در منطقه حمدانیه استان نینوا بر ضرورت انجام تحقیقات و شناخت شرایط این حادثه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، طبق بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، عبداللطیف جمال رشید، رئیس جمهور عراق روز چهارشنبه در واکنش به حادثه آتش سوزی شب گذشته در حمدانیه استان نینوا گفت: آنچه در منطقه حمدانیه برای هموطنانمان رخ داد، فاجعه‌ای دردناک و حادثه‌ای بود که دل‌های ما و دل‌های تمام مردم عراق را جریحه دار کرد.

رئیس جمهور عراق بر ضرورت انجام تحقیقات و شناخت شرایط این حادثه و اتخاذ تمامی تدابیر ایمنی برای جلوگیری از تکرار این نوع حوادث تاکید کرد و  افزود: همدردی عمیق و تسلیت صمیمانه خود را به بازماندگان این حادثه ابراز می‌داریم و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل داریم.

پیش از این دفاع مدنی عراق از جان باختن ۱۱۴ تن و زخمی شدن حدود ۲۰۰ تن در آتش‌سوزی در یک تالار عروسی در شهر حمدانیه در استان نینوای عراق خبر داد.دفاع مدنی عراق با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که ساختمان سالن از مواد خلاف استاندارد‌ها ساخته شده و به همین علت پیش از این پرونده آن به دستگاه قضائی ارجاع داده شده بود. علت حادثه استفاده از وسایل آتش‌زا در مراسم جشن بوده که باعث آتش‌سوزی در ساختمان و سرایت سریع آتش به سراسر تالار شده است.

معاون استاندار نینوا تأکید کرد که حدود هزار نفر در زمان حادثه در این تالار حضور داشته اند.

اعلام یک هفته عزای عمومی در استان نینوا

نجم الجبوری، استاندار نینوا، از عزای عمومی در این استان در پی حادثه آتش سوزی در تالار عروسی خبر داد و  اعلام کرد که در پی آتش سوزی در یک تالار عروسی که منجر به جان باختن و مصدوم شدن شماری از شهروندان عراقی شد، یک هفته عزای عمومی در استان نینوا اعلام می‌شود.

وی افزود: جشن‌های مربوط به میلاد پیامبر اکرم (ص) تا اطلاع ثانوی به تعویق می‌افتد. فردا یک دقیقه سکوت در همه ادارات و نهاد‌های دولتی اجرا خواهد شد.

پیام تسلیت مصر به شهروندان عراقی

وزارت خارجه جمهوری عربی مصر، حادثه آتش سوزی در استان نینوا در عراق که منجر به جان باختن و مصدوم شدن شماری از شهروندان عراقی شد را تسلیت گفت.

 احمد ابو زید، سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر در بیانیه ای، این حادثه و جان باختن شماری از شهروندان عراقی را خالصانه تسلیت گفت و با خانواده‌های جان باختگان ابراز همدردی کرد.وی از خداوند خواستار رحمت برای ارواح جان باختگان و شفای عاجل برای مصدومان شد.

پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق

آیت‌الله «سید علی سیستانی» مرجعیت عالیقدر شیعیان در عراق، جان باختن شماری از شهروندان عراقی در پی آتش‌سوزی مهیب شب گذشته در یک مراسم عروسی در استان نینوی را تسلیت گفت.

دفتر آیت‌الله سیستانی در عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مرجعیت عالی دینی برای حادثه آتش‌سوزی مهیبی که در الحمدانیه روی داد و صد‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت، به شدت ابراز تاسف و تاثر می‌کند؛ و به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوید و ضمن ابراز همبستگی با آن ها، از خداوند متعال خواستار صبر برای بازماندگان، رحب واسعه برای درگذشتگان و شفای عاجل برای مصدومان است.

«سید عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های قربانیان و مردم عراق تاکید کرد: «حادثه الحمدانیه ما را به اهمیت تقویت تدابیر ایمنی و آگاهی واقف می‌کند».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
شوک جهانی
آخرین اخبار