نخستین ایالت در تاریخ آمریکا برای خرید و فروش اسلحه مالیات مشخص کرد

کالیفرنیا به عنوان نخستین ایالت آمریکا در کنترل خرید و فروش سلاح برای معامله هر گونه سلاح گرم مالیات مشخص کرد.

فرماندار ایالت کالیفرنیا به عنوان نخستین ایالت در تاریخ آمریکا قانون مالیات غیرمستقیم بر خرید و فروش هر گونه سلاح گرم را امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فرماندار کالیفرنیا پس از امضای قانون وضع مالیات بر خرید و فروش هر گونه سلاح گرم در این ایالت هدف از آن را جمع آوری سالانه بیش از ۱۶۰ میلیون دلار برای جلوگیری از خشونت‌های مسلحانه در مدارس و سایر مکان‌ها عنوان کرده است.

مالیات غیر مستقیم کالیفرنیا که قرار است در ژوئیه ۲۰۲۴ اجرایی شود، اساساً مالیات ۱۱ درصدی را به مالیات بر اسلحه و مهمات فدرال فعلی اضافه می‌کند، نرخی ۱۰ یا ۱۱ درصدی که بسته به نوع سلاح متفاوت است.

این مالیات درحالی وضع می‌شود که هفته گذشته یک قاضی فدرال ممنوعیت مهمات با ظرفیت بالا را در کالیفرنیا لغو کرد و حکم داد که این قانون حقوق صاحبان اسلحه را نقض می‌کند.

دفتر فرمانداری کالیفرنیا اعلام کرد: این مالیات درحالی وضع شده که در سرتاسر ایالات متحده در ۷۴ ساعت گذشته حداقل ۱۰۴ نفر در موارد مختلف تیراندازی کشته شده‌اند.

فرماندار کالیفرنیا در بیانیه‌ای گفت: داده‌ها نشان می‌دهند که میزان مرگ و میر ناشی از اسلحه در کالیفرنیا که محل اجرای برخی از سخت‌گیرانه‌ترین قوانین اسلحه گرم در ایالات متحده است، بیش از ۴۰ درصد کمتر از میانگین ملی است.

گفتنی است از ابتدای سال جاری میلادی بیش از ۵۰۰ فقره تیراندازی جمعی- با کشته بالای سه نفر- در سرتاسر آمریکا رخ داده است.

برچسب ها: سلاح گرم ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهندس
۱۳:۴۶ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
خیلی خیلی قابل تامل است، در آمریکا بیشترین میزان مالیات از مردم اخذ میشه از هر بابتی مانند خرید لباس‌ تا ماشین و هممون توجیه میشیم به اینکه حتما هزینه‌ی رفاه اجتماعی و غیره میشه و غیره!!
شما قدرت مافیای اسلحه رو در به اصطلاح مهد دموکراسی شعاری ببینید، تا حالا خرید سلاح بدون مالیات بوده چرا؟ چون همه سیاستمداران وحشی و خونخوار و جنگ طلبشون سهامدار این کمپانی‌های اسلحه‌سازی هستند..
کمی تامل دوستان آمریکا‌پرست!
این هست مهد دموکراسی که تو حلقوم جهان می کنند، به قول یکی از روشنفکران بسیار مشهور آمریکایی (اسمش متاسفانه یادم نیست و نقل به مضمون میگم) : دموکراسی واقعی پشت میله‌های زندان هست و اگر رها بشه خودش خودش رو از بین میره..
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۴۱ ۰۵ مهر ۱۴۰۲
تو ایران هم باید برای خرید و فروش مواد مخدر مالیات بذارن تا درامدشو برای مبارزه باهاش خرج کنن. مواد مخدری که راحتتر از اسلحه تو آمریکا خرید و فروش میشه.
آخرین اخبار