بیاتی نیا: مسابقات لیگ برتر را یک سال تعطیل کنند/ نمایندگان ما در آسیا نتیجه نمی‌گیرند

یک کارشناس فوتبال گفت: به نظرم باید یک سال مسابقات لیگ برتر را تعطیل کرده و از اول آن را درست کنیم.

محسن بیاتی نیا، کارشناس فوتبال درباره تعطیلات لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: اگر مسابقات لیگ ما به خاطر فیفادی و بازی‌های آسیایی تعطیل شده است، مگر کشور‌های دیگر در این مسابقات شرکت نمی‌کنند، چرا لیگشان برگزار می‌شود؟ ما هم سال‌های گذشته در لیگ بازی می‌کردیم. من همراه با تیم ملی امید در پوسان کره جنوبی قهرمان شدم و مسابقات لیگ هم برگزار می‌شد. زمانی که ما از مسابقات تیم ملی امید به ایران می‌رسیدیم آماده مسابقات لیگ می‌شدیم، اما نمی‌دانم چرا این بار لیگ را تعطیل کردند.

باید مسابقات لیگ خود را درست کنیم 

او درباره اینکه هفته ششم لیگ برتر فوتبال به تعویق افتاد و قرار است هفته هفتم برگزار شود، گفت: ما هفته‌ها را می‌خواهیم به جلو ببریم یا می‌خواهیم مسابقات را برگزار کنیم و کیفیت داشته باشیم. اصلا هفته هفتم را برگزار نکنند و از هفته دهم شروع کنیم چه اتفاقی رخ می‌دهد و چه نفعی دارد؟ ما فقط می‌خواهیم هفته‌ها را با این کارمان تمام کنیم. ما باید لیگ خود را درست کنیم. به نظرم ما باید یک سال لیگ خود را تعطیل کرده و از اول درست کنیم. مسابقات لیگ را با تیم‌هایی که پول دارند و از شرایط خوبی برخوردارند، برگزار کنیم. نمی‌شود که مسابقات لیگ ما به خاطر بازی‌های آسیایی به تعویق بیفتد. من نمی‌فهم این لیگ چطوری می‌خواهد ادامه پیدا کند. همه این کار‌ها اشتباه است.

متاسفانه تیم‌های آسیایی ما با این برنامه ریزی نتیجه نمی‌گیرند 

بیاتی نیا درباره اینکه زمین‌ها هم برای برگزاری بازی‌ها مناسب نیست، بیان کرد: اصلا النصر هم به ایران نمی‌آمد، ما باز از  وضعیت زمین آزادی اطلاع داشتیم و زمین خوب و بد را دیده‌ایم. ما فقط تیم‌های دیگر که وارد کشورمان می‌شوند متوجه می‌شویم که چقدر کار‌ داریم که انجام ندادیم. متاسفانه با این برنامه ریزی که می‌کنیم در لیگ قهرمانان آسیا نتیجه نمی‌گیریم، چون نمایندگان ما در آسیا  بازی نمی‌کنند و فقط تمرین می‌کنند. چقدر مربی می‌تواند بازیکنش را آماده نگه دارد و الان یک ماه است که بازی نکردند. اگر بازیکن در شرایط و کوران مسابقات نباشد در نهایت نمی‌تواند آمادگی خود را حفظ کند. شما ۳ بازی رسمی  انجام بدهید به اندازه ۳ هفته تمرین پرفشار انجام دادید چرا که به بدنتان فشار می‌آید.  

لیگ پرفشاری نداریم که سهمیه ۲۵ ساله‌ها را حذف کردند 

این کارشناس فوتبال گفت: خدا را شکر که یکی از نمایندگان ما در آسیا پیروز شد، اما بازی‌های دیگر هم هست و با این شرایطی که برای لیگمان به وجود می‌آوریم هم تیم‌هایی که در آسیا هستند را داغون می‌کنیم و هم تیم‌هایی که در لیگ خودمان هستند. هر سال لیگ ما کم بهره‌تر است و پتانسیل خود را کمتر نشان می‌دهد، اما هر سال برایش یک قانونی می‌گذاریم و می‌خواهیم راهش بیندازیم. ماشینی که بنزین ندارد هر چقدر هم هولش بدهید راه نمی‌رود. لیگ ما همانند ماشینی هست که بنزین ندارد و فقط داریم الکی یک کاری انجام می‌دهیم.  سهمیه ۲۵ ساله‌ها را حذف کردند و ۱۵۰ بازیکن بیرون ماندند. برای لیگی که همیشه تعطیل است مگر بازیکن ۳۳ ساله نمی‌تواند بازی کند. به نظرم بازیکنان ما تا ۴۰ سالگی هم می‌توانند یک بازی در یک هفته انجام بدهند. لیگ پرفشاری نداریم که بگوییم این سنش بالا است و کنار برود.

برای لیگ بازیکن یک میلیون دلاری نمی‌خواهیم 

او افزود: ما اگر بخواهیم هزار میلیارد تومان هزینه کنیم و به آسیا برویم و تیم درجه ۲ را نتوانیم با اقتدار ببریم چرا این همه پول را برای لیگمان هزینه می‌کنیم. به نظرم با یک سوم این مبلغ می‌توانیم مقام بهتری کسب کنیم. ما برای لیگ خود الکی بودجه تعیین می‌کنیم و هیچ بازدهی ندارد و اگر بازدهی داشت باید خودمان را در آسیا نشان می‌دادیم. امیدوارم نمایندگان ما در آسیا  در هفته‌های بعد بهتر باشند. یکی از تیم‌های آسیایی ما، بازیکن یک میلیون دلاری دارد و کیفیت فوتبال آن بازیکن به اندازه این مبلغ نیست. آیا برای لیگمان بازیکن یک میلیون دلاری نیاز داریم؟ اگر می‌خواهیم فوتبالمان را درست کنیم باید یک مقدار موشکافانه‌تر مسائل را ببینیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار