۳۲ هزار و ۹۹۶ واحد خون در لرستان اهدا شد

مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: ۲۴ هزار و ۳۸۸ واحد خون طی نیمه نخست پارسال در استان اهدا شد که این رقم امسال به ۳۲ هزار و ۹۹۶ واحد افزایش یافته است.

"علی سوری" اظهار کرد: ۳۹ هزار و ۳۲۳ نفر طی ۶ ماهه نخست امسال به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کردند که نسبت به تعداد ۲۸ هزار و ۹۸۸ نفر سال گذشته، ۳۵ و ۲ دهم درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: همچنین باتوجه به اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ اهدای خون در ایام محرم و صفر امسال، ۸۴۸ نفر از بانوان لرستان برای اهدای خون مراجعه کردند و در پویش "نذر خون" ماه‌های محرم و صفر نیز ۱۱ هزار و ۷۱۶ مورد خونگیری انجام شد که نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشت.

سوری با اشاره به اهداکنندگان مستمر در لرستان طی ایام محرم و صفر، تصریح کرد: سال گذشته در ایام محرم و صفر تعداد سه هزار و ۹۵۹ اهداکننده مستمر داشتیم که امسال در همین ایام، خونگیری از پنج هزار و ۱۵۳ اهدا کننده مستمر به ثبت رسید.

مدیرکل انتقال خون لرستان با اشاره به رشد چشمگیر اهداکنندگان مستمر خون در استان عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد اهداکنندگان مستمر خون به ۱۷ هزار و ۱۶۷ نفر افزایش یافته در حالی که پارسال تعداد این افراد ۱۱ هزار و ۸۹۳ نفر بود.

سوری با بیان اینکه امسال ۲ هزار و ۱۵۳ اهداکننده اولی خون در ایام محرم و صفر به پایگاه‌های استان مراجعه کردند افزود: همچنین در ۶ ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۹۰۴ نفر از بانوان لرستان در امر خداپسندانه اهدای خون مشارکت داشتند در حالی که پارسال در همین بازه زمانی ۲ هزار و ۲۸۰ نفر از بانوان اهدای خون داشتند.

وی با اشاره به اینکه در فصل سرما تعداد مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون استان کاهش می‌یابد ادامه داد: با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی مستمر است و به فصل خاصی از سال محدود نمی‌شود، از مردم نوع دوست لرستان به ویژه اهدا کنندگان مستمر تقاضا می‌شود برای تامین نیاز‌های این بخش، انتقال خون را تنها نگذارند.

برچسب ها: خون ، اهدای خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.