معاون امور جوانان هلال احمر کرمان از مشارکت ۶۴۳ عضو جوان داوطلب در برنامه‌ اهدای خون در سراسر استان خبر داد.

هادی فرشید گفت: تامین داوطلبانه خون سالم و فرآورده‌های خونی برای بیماران نیازمند یکی از برنامه‌های اصلی و راهبردی جمعیت هلال احمر است.

او با اشاره به مشارکت ۶۴۳ عضو جوان داوطلب در برنامه‌های اهدای خون در سراسر استان در نیمه اول امسال بیان کرد: بیش از ۲۸۹ هزار سی سی خون توسط اعضای جوانان و داوطلب به بیماران و نیازمندان فرآورده‌های خونی اهدا شده است.

او با اشاره به اهمیت تشویق عموم به ویژه اعضای جوانان در انجام مسئولیت‌های اجتماعی افزود: با انجام فراخوان‌های عمومی و اختصاصی (شرایط عادی و اضطرار) در قالب برنامه ملی پویش قرار مهربانی و ایجاد آمادگی‌های لازم در بین داوطلبان نسبت به تأمین مستمر خون سالم، در یکسان سازی میزان دسترسی مناسب بیماران در مراکز شهرستان‌ها و مناطق حاشیه‌ای و دورافتاده استان تلاش کرده ایم.

فرشید افزود: هلال احمر نهادی بشردوستانه است که «اتکا بر خدمات داوطلبانه» یکی از اصول اساسی و هفت گانه آن به شمار می‌رود و باید با اتکای به این خدمات، رسالت خود را تداوم بخشد.

او بیان کرد: اعضای داوطلب و جوان هلال احمر که برای انتقال خون به مرکز خدمات دریافت و اهدای خون داوطلبانه می‌آیند، اعضای هستند که تعهد اجتماعی دارند، در قبال اجتماع احساس مسئولیت می‌کنند و با اعتقاد به نوع دوستی، ایثارگرانه خون خود را اهدا می‌کنند.

برچسب ها: اهدای خون ، داوطلبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار