مدیرکل دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: اصفهان به‌عنوان پدر گردشگری و صنایع‌دستی ایران شناخته می‌شود.

مدیرکل دفتر گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به‌ویژه شهدای استان اصفهان و تبریک روز جهانی گردشگری گفت: فردا سال جدید گردشگری در ایران و جهان آغاز می‌شود و تقارن سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان را با روز جهانی گردشگری به فال نیک می‌گیریم.

 مصطفی فاطمی افزود:  امروزه در بسیاری از کشور‌های پیشرفته جهان استفاده از انرژی‌های پاک گسترش‌یافته است و این در حالی است که شعار امسال سازمان جهانی گردشگری، گردشگری و انرژی‌های سبز است.

او  گفت: اصفهان نقش کلیدی در توسعه گردشگری دارد به‌گونه‌ای که هم‌اینک ۱۸ اثر ملموس و ناملموس اصفهان در فهرست میراث ناملموس ثبت‌شده و صنایع‌دستی اصفهان پدر هنر ایران به شمار می‌رود، لذا باید تلاش کنیم زیرساخت‌های استان را در دو حوزه گردشگری و صنایع‌دستی افزایش دهیم.

فاطمی افزود:  فعالان گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان قوی هستند که این نکته باعث تمایز اصفهان از سایر نقاط کشور می‌شود، لذا باید تلاش کنیم تا با ایجاد همگرایی میان تمامی نهاد‌ها و ذی‌نفعان گردشگری، این صنعت در استان اصفهان نهادینه شود


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.