زارعی کوشا با بیان اینکه بعد از ۳۰ سال رکورد تولید و خرید گندم در این استان شکسته شد، اذعان کرد: کردستان نماد تولید گندم در کشور است.

به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا امروز در مراسم آغاز سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳، که با حضور وزیر جهاد کشاورزی در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، از وزیر با کفایت و جهادی، انسجام مدیریتی این سازمان در استان و کشاورزان و بهره‌برداران کشور خصوصا تلاشگران این عرصه در استان زرخیز کردستان برای توسعه و تحول عظیم در بخش کشاورزی، قدردانی کرد.

 استاندار کردستان از افزایش حدود سه برابری ظرفیت سردخانه‌های استان از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد و گفت: ظرفیت سردخانه‌های کردستان از ۳۰ هزار تن هم اکنون به ۸۰ هزار تن افزایش یافته است.

وی گندم خریداری شده در سال گذشته را ۶۲۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: امسال یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان خریداری شده است.

زارعی کوشا از برنامه ریزی برای تبدیل ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم به آبی در استان خبر داد و افزود: در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و در نظر داریم نسبت اراضی آبی را از ۱۳ درصد به ۲۰ درصد افزایش دهیم. 

 استاندار کردستان  با ذکر اینکه کردستان قطب تولید محصولات کشاورزی به ویژه طلای گندم است افزود: امسال میزان افزایش تولید گندم در مقایسه با سال‌های گذشته نشان از مدیریت موثر، اقدامات آموزشی و ترویجی، موفقیت طرح جهش تولید گندم در کنار نزولات بسیار خوب اسمانی است.

وی با بیان اینکه امسال، یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم در استان تولید شده است، اظهار داشت: ۱۲ درصد گندم مورد نیاز کشور از استان کردستان تامین می‌شود که این امر حاکی از لطف و برکت خداوند و تلاش کشاورزان و مدیران این بخش است.

زارعی کوشا با بیان اینکه بعد از ۳۰ سال رکورد تولید و خرید گندم در این استان شکسته شد، اذعان کرد: کردستان نماد تولید گندم در کشور است.

استاندار کردستان با بیان اینکه کردستان بالاترین سطح زیر کشت گندم دیم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است، گفت: تاکنون بالغ بر یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز در استان از کشاورزان تضمینی خریداری شده است که ۱۲ درصد تولید گندم کشور را تامین می‌کند.

وی با تاکید بر ضرورت پرداخت بهنگام مطالبات کشاورزان از وزیر جهاد، رییس سازمان برنامه و بودجه و وزیر اقتصاد خواست دستور پرداخت باقیمانده مطالبات کشاورزان را در اسرع وقت صادر کنند. 

در این مراسم استاندار کردستان با اهدای لوح سپاس به دکتر نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و دکتر نورزی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، از اقدامات جهادی آنان در این حوزه تقدیر و تشکر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
گندمکار
۱۳:۵۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
برای هم نوشابه باز می کنند ، و رنج و تلاش کشاورز دود شد رفت هوا و ۶ ماه است گندم را بردند و تسویه نکردند و دیگر این تسویه سودی ندارد زیرا تاریخ کشت از دست رفت، و نتیجه آن را سال آینده خواهید دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۱۰ مهر ۱۴۰۲
خجالت داره استاندار این همه دروغ به لطف باران و حاصلخیزی خاک امسال رکورد دیم رو زدین شرم داره پول کشاورز بیچاره خوردن داره حقی که مال خودشونه رو میخوایین با منت بهشون بدین چرا قرار بود تا پایان شهریور ما به التفاوت دریافت بشه ولی هیچ خبری از واریزی نیست شرم بر شما وحدانتون همیشه سرگردان
United States of America
کشاورز
۰۹:۰۹ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
شهریور کدام سال بی وجدانا
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز بدبخت که‌ پول گندمش میدن به کفن برای بچه های کسی که پول گندم واریز نمی کنند
۲۳:۱۲ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
ماکشاورزان بدبخت هيچ کاری از دستمان برنمیاد و هيچ کاری را هم نمی تونم بکنيم ولی فقط کاری می تونیم بکنيم این فقط در دیوان عدالت خدا شکایت کنیم انشالله حق ما را ازشون می گیره خدا خدا کنه انشالله فقط بچه هاشون تو کفن سفید ببینم انشالله جگرشان بسوزه تابفهمن حق مردم خوردن چیه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۱۲ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
عجب وزیر جهادی..عجب‌.معلومه . قشنگ..اگر جهادی نبود .فکرکنم پول گندم رو اصلا نمی‌دادند
Iran (Islamic Republic of)
معراج
۲۳:۱۶ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
لوح سپاس به کسی میدن که بوی ازانسانیت برده باشه نه ۷ماه گذشته هنوزپول کشاورز.ندادن.خاک برسرتون کنن.از جیب باباتون که نمیخواین بدین
Japan
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۶ مهر ۱۴۰۲
این همه افتخار در تولید گندم عجب پاداش به کشاورزان دادید ۷ ماه از سال میگذره مطالبات کشاورزان ندادید حالا هم فصل کشت شروع شده کشاورزان باید زمینها و بذر وکود اماده کرده باشن پول ندارن دستشون بسته شده فقط وعدهای دروغ تحویل کشاورزان دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشی
۰۸:۱۳ ۰۷ مهر ۱۴۰۲
ورزیر . باکفایت و خوب آمد ‌استاندار.کوشا