سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ مشهد رویدادی به وسعت استان در سال جاری است، این نمایشگاه که در آبان ماه و همزمان با «هفته کتاب» برپا خواهد شد، حالت فیزیکی سالهای گذشته را نخواهد داشت.

فاطمه حسینی گفت: یکی از خواسته‌های استان خراسان رضوی با توجه به شمار بالای نویسندگان، ناشران و کتاب‌های منتشر شده آن، برگزاری فیزیکی نمایشگاه کتاب سالانه بوده است که این رویه بعد از شیوع کرونا تغییر کرد و فقط نمایشگاه مزبور در تهران برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: نمایشگاه فیزیکی سالانه کتاب در شهرستان‌ها جای خود را به نمایشگاه کتاب با عنوان "نمایشگاهی به وسعت ایران" داد که امسال نیز همزمان با هفته کتاب نمایشگاهی به وسعت ایران به صورت توزیع کتاب با تخفیف در مدارس و مساجد و کتابفروشی‌ها برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: فراخوان نوزدهمین دوره انتخاب کتاب سال این استان برای ثبت نام مؤلفان، مترجمان، مصحفان و ناشران به منظور شرکت در رقابت برای انتخاب بهترین کتاب سال از ابتدای مهرماه منتشر شده است و متقاضیان برای ارسال آثار ۲۰ روز مهلت دارند.

وی اظهار داشت: با توجه به برگزاری نوزدهمین دوره انتخاب کتاب سال استان خراسان رضوی از نویسندگان درخواست می‌شود، کتاب‌های ارزشمندی که طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در خراسان رضوی به چاپ رسانده‌اند را به دبیرخانه توسعه کتاب و کتاب خوانی این اداره کل تحویل دهند.

حسینی محور‌های موضوعی آثار ارسالی به این نمایشگاه را شامل دین، ادبیات شامل کلیات، ادبیات مقاومت و پایداری، شعر و داستان، فرهنگ و هنر و ادبیات ایرانی، علوم اجتماعی و سیاسی، علوم تربیتی و روانشناسی و بخش ویژه، جهاد تبیین، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، نماز، خانواده و فرزندآوری، مهار تورم و رشد تولید عنوان کرد.

وی بیان کرد: هم اینک حدود ۱۲۰ کتابفروشی، ۴۱۱ باب چاپخانه و واحد‌های وابسته در استان دایر است که از این تعداد ۳۰۹ باب در مشهد و ۱۰۲ باب در شهرستان‌های دیگر خراسان رضوی فعال است.

۲۴ تا ۳۰ آبان هفته کتاب در کشور نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.