سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان با شعار بچه‌ها به سمت قله پانزدهم مهر در اصفهان آغاز می‌شود.

دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه افتتاحیه این جشنواره از ۱۴ مهر در اصفهان آغاز می‌شود گفت: مراسم اختتامیه روز پنجشنبه بیستم مهر برگزار خواهد شد و نمایش فیلم‌ها همزمان با هفته جهانی کودک از ۱۵ مهر آغاز می‌شود.


زین‌العابدین افزود: ۵۵۹ اثر در بخش ملی و بین‌المللی به دبیرخانه جشنواره رسید که ۲۰۰ اثر از ۴۰ کشور جهان را شامل می‌شدند. همچنین ۵۱ اثر بلند داستانی، ۱۱۸ اثر پویانمایی و ۱۸۹ فیلم کوتاه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است


او با بیان اینکه جشنواره برای بیست و سومین بار است که در اصفهان برگزار می‌شود گفت: خانه جشنواره پردیس سینمایی چهارباغ و ساحل انتخاب شده که داوران کودک و نوجوان در این دو پردیس سینمایی فیلم‌ها را داوری خواهند کرد و سالن سوره نیز میزبان گروهی از هنرمندان و کارشناسان خواهد بود.


زین‌العابدین با اشاره به اینکه ۳۷۷ کودک و نوجوان اصفهانی برای خبرنگاری دوره‌های آنلاین و حضوری را گذرانده‌اند افزود: ۸۳۵ داور کودک و نوجوان در این دوره حضور دارند که تعداد دختران و پسران در این آمار تقریبا به یک نسبت است.


او با بیان اینکه امسال همزمان با این جشنواره، هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان آغاز می‌شودگفت: طراحی داستان و ساخت فیلم کوتاه دو محور تخصصی المپیاد فیلمسازی هستند.


دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان افزود: تعدادی کارگاه آموزشی پیش‌بینی شده است که مدرسان در مدت پنج روز، کارگاه‌های موضوعی فیلمسازی را برگزار می‌کنند.


او گفت: این کارگاه‌های آموزشی از روز شنبه ۱۵ تا چهارشنبه ۱۹ مهرماه با موضوعات «یافتن بهترین میزانسن برای مفهوم سکانس»، «فیزیک صدا، کار با ابزار‌های صدابرداری» و «ریتم در تدوین»، «انتقال تجربه، تولید فیلم به زبان ساده» و «بازیگری به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان»، «نقش و کارکرد فیلم‌های آموزشی»، «نقد فیلم»، «تولید و عرضه فیلم‌های کودکان»، «تولیدات مشترک فیلم‌های کودکان» و «نگاه خاص به جشنواره آشوکینوی لهستان» برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.