مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام از برگزاری رزمایش بازدید از کارگاه‌های پر خطر استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

نورالدین الیاسی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام از برگزاری رزمایش بازدید از کارگاه‌های پر خطر استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: این رزمایش به مناسبت هفتم مهرماه روز جهانی ایمنی و آتش نشانی به صورت حضوری و بازدید از فعالیت تعدادی از کارگاه‌های ساختمانی با حضور بازرسان کار و جمعی از مسئولان دستگاه‌های مرتبط از امروز سه شنبه چهارم مهرماه با شروع آن از مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ایلام و خاتمه آن در یکی از کارگاه‌های ساختمانی انجام می‌گیرد.

وی اظهار داشت: این اقدام مناسب از سال گذشته و در این دولت شروع شده و اثرات خوبی در کاهش حوادث ناشی از کار بویژه در بخش ساختمان به دنبال داشته است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام بر اهمیت و ضرورت تداوم برگزاری رزمایش‌های فصلی در بخش‌های دیگر اقتصادی تاکید کرد و گفت: بازرسان کار با اجرای رزمایش سراسری روز ایمنی و بررسی موضوع حفاظت فنی و بهداشت کار واحد‌های تولیدی، اقتصادی و کارگاهی، رزمایش سراسری در استان را اجرا می‌کنند.

وی مطرح کرد: هشت هزار و ۳۵۷ بازرسی ادواری در سال جاری از واحد‌های کارگری این استان انجام شد. 

وی بیان کرد:این تعداد بازرسی به منظور صیانت از نیروی کار، کاهش حوادث ناشی از کار و نظارت بر اجرای قوانین و مقررات قانون کار از واحد‌های کارگری در سطح استان انجام شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی ۲ هزار و ۲۵۵ بازرسی موردی از کارگاه‌های تولیدی استان صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام تعداد حوادث بررسی شده در سال جاری را ۴۱ فقره عنوان کرد و افزود: ۱۸ شورای اسلامی کار در سطح این استان فعالیت دارد.

به گفته وی، حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان این استان در سال جاری ۶۵ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: طی سال گذشته زمان اطاله دادرسی از ۱۲۶ روز به کمتر از ۳۰ روز رسید.

 

برچسب ها: ایمنی ، وقوع حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.