وزیر خارجه آمریکا بار دیگر از رئیس جمهور روسیه به دلیل صدور فرمان حمله به اوکراین انتقاد کرد.

آمریکا یکی از مهمترین حامیان مالی و تسلیحاتی اوکراین از زمان آغاز جنگ این کشور در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ محسوب می‌شود به گونه‌ای که مجموع کمک‌های این کشور به کی‌یف از مرز ۱۱۳ میلیارد دلار عبور کرده است. مقامات واشنگتن اکنون از هر موقعیتی برای انتقاد از مسکو به دلیل این جنگ بهره می‌گیرند. 

به گزارش تله تریدر، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) مدعی شد: اقدام ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای آغاز حمله به اوکراین یک شکست بزرگ تاریخی برای وی خواهد بود. 

بلینکن که در انجمن آمریکا – کره جنوبی سخنرانی می‌کرد، افزود: سئول اکنون نقشی مهمی در حمایت از اتحاد جهانی علیه جنگ بر عهده گرفته است. این در حالی است که ما شاهد هستیم پوتین دستکم در یک مورد موفق عمل کرده و آن نزدیک‌تر کردن روابط کشور‌های اقیانوس اطلس و اقیانوس هند – آرام به یکدیگر بوده است. 

وی در ادامه با اشاره به روابط رو به رشد میان واشنگتن و سئول، خاطرنشان کرد: ما شاهد روابط استراتژیک بسیار مهمی در حوزه‌های اقتصادی، فناوری و سیاسی میان دو کشور هستیم. اتحاد امنیتی میان دو کشور بسیار حیاتی است که اساس روابط دو کشور است، اما تنها عامل روابط مهم دو کشور محسوب نمی‌شود. 

سخنان حمایتی بلینکن از کی‌یف در مقابل مسکو پس از آن مطرح می‌شود که روزنامه نیویورک تایمز امروز به نقل از منابع آگاه از رسیدن نخستین محموله تانک‌های آبرامز به اوکراین خبر داد. جدیدترین کمک تسلیحاتی پیشرفته آمریکا به اوکراین در کنار بسته کمک‌های جدید نظامی به ارزش ۳۲۵ میلیون دلاری به کی‌یف اعطا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قبادی
۱۵:۳۰ ۰۴ مهر ۱۴۰۲
این هزینه ای که آمریکا برای جنگ می کند می تواند در جهت رفع گرسنگی گرسنگان و آبادی دنیا صرف شود.
Iran (Islamic Republic of)
قبادی
۱۵:۳۰ ۰۴ مهر ۱۴۰۲
این هزینه ای که آمریکا برای جنگ می کند می تواند در جهت رفع گرسنگی گرسنگان و آبادی دنیا صرف شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۴ مهر ۱۴۰۲
اصل فتنه زیر سر شماها بود والا روسیه هیچوقت به اوکراین حمله نمیکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۳ مهر ۱۴۰۲
نه بابا ،پیشگویی
آخرین اخبار