تولید مرغ در خراسان جنوبی، ۴ برابر مصرف درون استان است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: به میزان ۴ برابر مصرف روزانه استان، مرغ تولید می‌شود که قسمتی از آن به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از افزایش ۳۰ درصدی تولید گوشت مرغ در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: در این مدت ۱۵ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۴۶۲ قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده که با پرورش این تعداد، ۲۵ هزار تن گوشت مرغ تولید شده است.

او افزود: تلاش مرغداران استان علی رغم برخی مشکلات در زمینه جوجه‌ریزی ستودنی است که این تلاش‌ها منجر به افزایش تولید گوشت مرغ در استان شد.

جعفری با ذکر این نکته که خراسان جنوبی ۵۰ درصد مرغ مصرفی سیستان و بلوچستان را تأمین می‌کند، ادامه داد: همچنین این استان معین استان‌های یزد، کرمان و خراسان رضوی در تأمین مرغ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ تا ۱۵۰ تن مرغ در استان تولید می‌شود که این مقدار ۴ برابر مصرف استان است، همچنین از این مقدار ۳۰ تن در استان مصرف و بقیه به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

او با اشاره به اینکه از جمله معدود استان‌هایی هستیم که امنیت تولید و امنیت غذایی مردم را همزمان پیش برده‌ایم یعنی سعی کردیم که تولیدات ما با قیمت مصوب به دست مصرف کننده برسد، گفت: براساس قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور هم اکنون قیمت مصوب مرغ زنده در کشتارها ۵۲ هزار تومان و قیمت مرغ در مراکز توزیع مستقیم ۷۳ هزار تومان است.

جعفری بیان کرد: امسال به دلیل قیمت پایین مرغ نسبت به استان‌های همجوار شاهد قاچاق مرغ زنده و گرم از استان بودیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.