معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال، آب به ۱۱۵ روستای استان برسد.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در قرارگاه استانی آبرسانی روستایی گفت: مرحله نخست طرح جهاد آبرسانی به ۱۱۵ روستای استان ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و هدفگذاری شده است که تا پایان سال به اتمام برسد.

او افزود: مرحله نخست طرح جهاد آبرسانی شامل آبرسانی به ۱۱۵ روستا با ۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار از مهر سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت و تاکنون آبرسانی به ۵۷ روستا به اتمام رسیده است.

عباس زاده عنوان کرد: در مرحله دوم این طرح، آبرسانی به ۵۰۲ روستای استان با اعتبار ۳۷ هزار میلیارد ریال برنامه‌ریزی شده و در مجموع تا پایان سال ۱۴۰۴ آبرسانی به تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به اتمام خواهد رسید.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: در فصل تابستان آب مورد نیاز شهر‌ها و روستا‌های استان به خوبی تأمین شد به گونه‌ای که علی رغم گرمای بی‌سابقه و سوزان، کمترین تنش آبی را در سطح استان داشتیم و موضوع تنش آبی به همت شرکت آب و فاضلاب به خوبی مدیریت شد.

او اظهار کرد: ۹۹ مخزن ذخیره آب روستایی به حجم ۱۹ هزار و ۴۳۰ مترمکعب و ۱۱ مخزن شهری به ظرفیت ۲۶ هزار مترمکعب در دست ساخت است که باید رایزنی و پیگیری‌ها از مرکز انجام شود تا این طرح‌ها با تأمین اعتبار در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

عباس‌زاده با تأکید بر تسریع در روند اجرای مجتمع خوشاب سربیشه گفت: مشکلات این مجتمع از مرکز پیگیری می‌شود تا روند اجرای طرح در زمینه رفع مشکل تنش آبی این منطقه مرزی سرعت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.