مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از عرضه واکسن آنفلوآنزای چهار ظرفیتی در استان خبر داد و گفت: سه بیماری شایع در کنار ویروس آنفلوآنزا هر سال شناسایی و واکسن چهار ظرفیتی در این فصل تهیه و عرضه می‌شود.

وحید شعبانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان  گفت: با تزریق این واکسن اگر فردی باز هم دچار آنفلوآنزا شود دیگر در معرض خطرات جدی‌تر و یا مرگ قرار نخواهد گرفت.

او افزود: توزیع واکسن آنفلوآنزا توسط هلال احمر از روز شنبه هفته جاری در استان آغاز شده و از مردم تقاضا داریم تا برای مقابله با این بیماری این واکسن را تهیه و تزریق کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان  بهترین زمان برای تزریق این واکسن و بهترین اثرگذاری را اواسط شهریور تا اواسط آبان ماه اعلام کرد و گفت: این واکسن در ۲ نوع ایرانی و هلندی در حال عرضه است و متقاضیان با ارائه کارت ملی می‌توانند این واکسن را دریافت کنند.

آقای شعبانی  با بیان اینکه تنها داروخانه هلال احمر خوزستان در اهواز واقع است، افزود: واکسن به اندازه نیاز در استان ذخیره سازی شده و مردم دغدغه‌ای برای دریافت این واکسن نداشته باشند.


 پیش از این رییس مرکز بهداشت خوزستان تزریق واکسن آنفلوآنزا را با تجویز پزشک ضروری عنوان کرده و گفته بود: هیچ گونه افزایش معناداری در بروز عفونت‌های تنفسی دراستان رخ نداده که به عنوان پیک یا شیوع آن در نظر گرفته شود البته انتظار رخداد این مساله وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار