مدیر نظارت بر کالا‌های اساسی جهاد کشاورزی فارس خبر داد؛

صدور ۸۲۸ حکم تعزیراتی برای واحد‌های صنفی متخلف در فارس

شیخ گفت: در طول ۶ ماهه نخست امسال ۹۱۹ مورد تخلف از واحد‌های صنفی محرز و تا کنون ۸۲۸ حکم تعزیراتی برای آن‌ها صادر شده است.

علیرضا شیخ مدیر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی و محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: در طول ۶ ماهه نخست امسال در این استان از مجموع ۱۷ هزار و ۹۲۹ مورد بازرسی از اصناف تحت پوشش ۹۱۹ مورد تخلف محرز که تا کنون منجر به صدور ۸۲۸ حکم تعزیراتی شده است.

 او با بیان اینکه صدور احکام ۹۱ مورد تخلف دیگر نیز در دست بررسی و اقدام است، تصریح کرد: میزان ارزش ریالی جرائم صادر شده در مدت مذکور به ۱۳۵ میلیارد و ۱۲۶ میلیون ریال رسیده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۸۵۶ مورد گزارش مردمی در انواع مختلف گروه‌های کالایی از جمله حوزه آرد و نان و اقلام پروتئینی به سامانه ۲۰۲۰ گزارش شده است، اضافه کرد: از مجموع گزارشات دریافتی تعداد ۸۰۲ مورد توسط بازرسان مدیریت بازرسی و نظارت بررسی و نتایج حاصله به همشهریان اعلام شده است.

شیخ گفت: عمده تخلفات گزارش شده شامل گران فروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت، ارائه نکردن فاکتور خرید و صورتحساب، جمع آوری نان و فروش به سوپرمارکت و کبابی ها، استفاده همزمان از هر ۲ دستگاه پوز معمولی و نانینو، فروش اجباری نان کنجدی و رعایت نکردن ساعت پخت و تعطیلی بدون دلیل در واحد‌های صنفی نانوایی بوده است.

 او با اشاره به اینکه به طور تقریبی حدود ۶۰ درصد از تخلفات گزارش شده به سامانه ۲۰۲۰ در حوزه آرد و نان و مابقی گزارشات در سایر گروه‌های کالایی حوزه محصولات کشاورزی بوده است، افزود: از مجموع گزارشات بررسی شده ۲۳ درصد واحد‌های مورد گزارش متخلف و مابقی غیر متخلف بوده اند.

 شیخ با بیان اینکه سامانه پیامکی مردم رسی نیز از ابتدای تیرماه ۱۴۰۲ فعالیت خود را در حوزه ثبت شکایات و گزارشات بازار محصولات کشاورزی آغاز کرده است، ادامه داد: از ابتدای طرح تاکنون تعداد ۱۲۸ مورد شکایت به صورت پیامکی مربوط به حوزه بازرسی بازار محصولات کشاورزی در این سامانه ثبت شده است.

 او اضافه کرد: همه گزارش‌های ثبت شده در سامانه مذکور پس از بررسی از نظر قابل رسیدگی و غیرقابل رسیدگی به بازرسان مربوطه ارجاع شده و از نظر آماری ۱۰ درصد از گزارشات مربوطه متخلف بوده که گزارشات تخلف به اداره کل تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار