معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پل سیبلی شهرستان آستارا با تخصیص اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی در مدت ۳ ماه بازسازی خواهد شد.

داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور امروز از پل سیبلی مسیر ارتباطی آستارا - تالش که در سیل اخیر تخریب شد، بازدید کرد.

به گفته او، بر اساس برآورد اولیه ساخت این پل نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که قرار شد ۵۰ درصد آن از محل منابع ستاد بحران و ۵۰ درصد توسط سازمان راهداری تأمین شود.

معاون وزیر راه با بیان اینکه پل سیبلی آستارا در محور مواصلاتی پرتردد واقع شده است، افزود: خوشبختانه حادثه سیلاب اخیر خسارت جانی نداشت و اقدامات لازم برای بازسازی پل در حال انجام است و پیمانکار فعالیت خود را آغاز کرده است.

امانی تصریح کرد: قرار است طی برنامه‌ریزی دقیق در مدت ۳ ماه آینده هر چه سریعتر نسبت به بازسازی پل سیبلی به صورت ایمن اقدام شود ضمن اینکه به صورت موقت و فوری هم یک راه انحرافی و دسترسی ایجاد می‌شود تا مشکل منطقه برطرف گردد.

سفر معاون وزیر راه به آستارا

تملک ۷ هکتار زمین برای پایانه جدید مرزی در آستارا

او همچنین در بازدید از محور ترانزیتی آستارا از تملک ۷ هکتار زمین برای پایانه جدید مرزی در این شهرستان خبر داد و گفت: سازمان راهداری آمادگی کامل برای ساخت پایانه مرزی در این زمین را دارد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: طبق توافقات انجام شده وزیر راه و معاون نخست وزیر آذربایجان قرار شد طی ۴ ماه ورود موقت از پل آستاراچای اتفاق بیفتد و جمهوری اسلامی در سریع‌ترین زمان زیرساخت‌ها را فراهم کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.