هزینه برخی خدمات کنسولی سفارت افغانستان در تهران که افزایش ۵ برابری یافته بود به حالت قبل بازگشت.

دو روز پس از انتشار گزارشی در مورد افزایش هزینه خدمات کنسولی در سفارت افغانستان در تهران و واکنش‌های منفی مهاجرین مقیم ایران به آن، صبح امروز منابع خبری و همچنین مراجعه کنندگان به این سفارت از برگشت این هزینه‌ها به حالت قبل خبر دادند.

روز شنبه مراجعه کنندگان به سفارت افغانستان در تهران از افزایش بدون مقدمه و چند برابری هزینه برخی خدمات کنسولی از جمله نکاح خط، تثبیت هویت و گواهی متفرقه خبر دادند.

بر اساس این گزارش تعرفه نکاح خط از ۵۰ به ۲۰۰ دلار(۴ برابر)، گواهی متفرقه از ۳۰ به ۵۰ دلار و تثبیت هویت از ۱۰ به ۵۰ دلار(۵ برابر) افزایش یافته بود.

این در حالی است که بر اساس تخفیف قبلی وزارت امورخارجه طالبان، هزینه صدور پاسپورت الکترونیک ۱۵۰ دلار و تمدید آن، ۲۰ دلار تعیین شده است.

این افزایش ۵ برابری تعرفه‌ها از اول میزان، با نارضایتی مهاجرین و مراجعه کنندگان به این سفارت همراه بود؛ این افزایش تعرفه ها برای یکی دو روز در سفارت افغانستان اعمال شد و مراجعه کنندگان مجبور به پرداخت این هزینه شدند.

اما دو روز پس از این اقدام منابع در سفارت افغانستان در تهران و همچنین مهاجرین مراجعه کننده به این سفارت تأیید کردند که هزینه تعرفه خدمات کنسولی سفارت افغانستان در تهران به حالت قبل برگشته و افزایش ۵ برابری این هزینه لغو شده است.

پیش از این، کنسولگری افغانستان در مشهد نیز این افزایش هزینه ها را رد کرده بود.

نمایندگان مهاجرین در ایران از سال‌های قبل به این سو همواره خواهان کاهش هزینه های خدمات کنسولی سفارت بوده و خواستار دریافت این هزینه ها بر اساس واحد پول ایران هستند که این موضوع تاکنون از سوی حکومت های گذشته و حکومت کنونی تأیید نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۹ ۰۴ مهر ۱۴۰۲
لعنت خدا بر طالبان و اشرف غنی حرمزاده و آمریکا