با هدف تسریع در رسیدگی به پرونده حوزه قضایی مجتمع قضایی محاکم خانواده در خوی افتتاح شد.

با هدف تسریع در رسیدگی به پرونده حوزه قضایی و تخصصی کردن مجتمع‌های قضایی، دومین مجتمع قضایی محاکم خانواده آذربایجان غربی  در شهرستان خوی افتتاح شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این مجتمع قضایی بعد ارومیه  است که در آذربایجان غربی آغاز به کار کرد که در این مجتمع ۳ شعبه دادگاه خانواده مستقر شده‌اند و به صورت ویژه و تخصصی به پرونده‌های قضایی خانواده رسیدگی و در کمترین زمان احکام لازم لازم را صادر خواهند کرد.

ناصر عتباتی تصریح کرد: رسیدگی به مسایل خانواده در جهت تحکیم جایگاه خانواده و جلوگیری از فرو پاشی خانواده‌ها از مهمترین دغدغه‌های مدیریتی استان است.

وی گفت: در این مجتمع‌ها با استفاده از ظرفیت‌های مشاوره‌ای و تخصصی از قضات ویژه خانواده در جهت حل و فصل مسایل خانواده و جلوگیری از طلاق استفاده خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان همچنین از استقرار واحد اجرای احکام متمرکز خانواده در این مجموعه خبرداد و اضافه کرد: این مجموعه بسته کاملی برای حمایت و صیانت از نهاد مقدس خانواده است با رویکرد مفاهمه و سازش در حل مشکلات خانوادگی است .

رئیس شورای قضایی استان در ادامه در بازدید از شعب قضایی دادگستری خوی نیز گفت: با تلاش‌های جهادی کارکنان حوزه‌های مختلف قضایی، استان آذربایجان غربی در بحث استفاده از حوزه‌های الکترونیکی، ارایه خدمات الکترونیکی و زمان رسیدگی به پرونده‌ها در وضعیت مطلوبی قرار دارد

وی تصریح کرد؛ مرد م استان مردم نجیب و اصیلی هستند و دستگاه قضا باید بیش از پیش در خدمت به مردم و رفع مشکلات آن‌ها در حوزه قضایی کام‌های بلندی بردارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.