معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان رضوی گفت: طرح مهر تحصیلی با توزیع سه هزار و ۴۱۲ بسته لوازم تحریر با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند و کمتر برخوردار استان توسط این نهاد اجرا شد.

حجت الاسلام جمال ایزدی رمعاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان رضوی گفت: هر ساله در آستانه شروع سال تحصیلی جدید، این طرح با هدف اعطای بسته‌های لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان کم برخوردار اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: امسال نیز این طرح همچون سال‌های گذشته از محل اجرای «امینانه نیات» واقفان نیک اندیش با موضوع کمک به تحصیل دانش‌آموزان نیازمند با توزیع سه هزار و ۴۱۲ بسته مهر تحصیلی اجرا شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان رضوی ارزش ریالی این بسته‌ها را ۲ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: با اجرای طرح مهر تحصیلی با همکاری مطلوب آموزش و پرورش، دانش آموزان نیازمند در این استان شناسایی و بسته‌های حمایتی تحصیلی بین آن‌ها توزیع شد.

وی با بیان اینکه وظیفه همگان است در مسیر علم و دانش و تامین نیاز‌های تحصیلی دانش آموزان گام بردارند. گفت: این بسته‌های تحصیلی که شامل کیف، نوشت افزار و دفتر است از محل اجرای امینانه نیات واقفان و مشارکت‌های مردمی تامین شده است.

حجت الاسلام ایزدی با اشاره به اینکه اجرای دقیق و امینانه نیت واقفان از رسالت‌های مهم اوقاف است، افزود: نیت واقفان باید به سمت حل مشکلات و نیاز‌های جامعه هدایت شود.

وی با بیان اینکه طرح مهر تحصیلی از جمله برنامه‌های خیرخواهانه برای تامین کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان مستعد است، بیان داشت: نهادینه‌سازی و ترویج فرهنگ وقف امری ضروری برای ارتقای فرهنگ، معنویت و رفع نیاز‌های جامعه است که در کنار حفظ و احیای موقوفات باید در زمینه ایجاد وقف‌های جدید اقدام شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان رضوی گفت: با توجه به مکان موقوفات مرتبط این بسته در شهرستان‌های تایباد، تربت حیدریه، داورزن، سبزوار، کلات، نیشابور، مشهد، طرقبه شاندیز، کاشمر و جغتای توزیع شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.