بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی با حضور مداحان ۸ کشور خارجی از ۱۱ مهر ماه در رشت برگزار می‌شود.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (دوشنبه ۳ مهر ماه) در جلسه هماهنگی برگزاری بیستمین اجلاس پیرغلامان حسینی گفت: در این اجلاس بین‌المللی که از ۱۱ مهر ماه به مدت ۳ روز به در رشت برگزار می‌شود، مداحان ۸ کشور خارجی نیز حضور دارند.

او با اشاره به اینکه مردم گیلان از دیرباز به امام حسین (ع) و ائمه اطهار ارادت ویژه‌ای دارند، افزود: میزبانی اجلاس پیرغلامان به لطف الهی نصیب مردم ولایتمدار گیلان شده که فرصتی بی‌نظیر برای نمایش زیبایی‌های معنوی و سنت‌های و آیین‌های حسینی و معرفی پیرغلامان و مداحان برجسته ائمه اطهار (ع) به همگان است.

به گفته استاندار گیلان، در این اجلاس حدود ۷۰۰ مداح و پیرغلامان حسینی از استان‌های مختلف کشور و نیز کشور‌های افغانستان، پاکستان، عمان، ترکیه، لبنان، عراق، هندوستان و تایلند حضور می‌یابند.

عباسی تصریح کرد: مراسم افتتاحیه این اجلاسیه پس از نماز مغرب و عشا روز سه‌شنبه ۱۱ مهر ماه در منطقه زیباکنار برگزار و روز چهارشنبه ۱۲ مهر ماه؛ اجلاس بانوان با حضور حدود ۱۵۰ نفر در بقعه حضرت فاطمه اخری (س) و در عصر همان روز شب شعری در تالار مرکزی رشت برگزار می‌شود.

جلسه هماهنگی برگزاری بیستمین اجلاس پیرغلامان حسینی

او افزود: برپایی یادواره شهدای مداح در گلزار شهدای رشت، گردهمایی پیرغلامان حسینی در مصلای امام خمینی (ره) این شهر و مراسم اختتامیه در منطقه زیباکنار از برنامه‌های روز پایانی این اجلاسیه به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.