طرح همیار پلیس در سال تحصیلی جدید در مدارس مازندران آغاز شد.

سرهنگ بیگلری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با اشاره به آغاز طرح همیار پلیس در مدارس مازندران ،گفت: بر اساس مصوبات کارگروه ماده ۱۸، یک هزار و ۳۰۰ پلیس در مقابل مدارس پر ترافیک حضور دارند.

او افزود: کارشناسان پلیس راه و راهور ۲ روز در ماه با حضور در مدارس قوانین راهنمایی و رانندگی را به دانش آموزان در همه پایه‌های تحصیلی آموزش می‌دهند.

سرهنگ بیگلری با بیان اینکه ۵۲ درصد فوت شدگان حوادث رانندگی عابران پیاده هستند، گفت: آموزش وفرهنگ سازی که از خانواده و والدین آغاز شده با فرهنگ سازی پلیس در مدارس و دانشگاه‌ها ادامه پیدا می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران افزود: با اجرای طرح‌هایی نظیر همیار پلیس و فرهنگ‌سازی ترافیکی امیدواریم شاهد کاهش تصادفات رانندگی باشیم.

او از طراحی‌های ناقص در ساخت برخی از پل ها‌ی عابر پیاده استان و طرح هایی، چون میدان هزار سنگر آمل انتقاد کرد و گفت: طراحی‌های اشتباه هم موجب افزایش حوادث و هم آسیب به مردم می‌شود.

سرهنگ بیگلری افزود: راهنمایی ورانندگی از ابتدا مخالفت خودرا با طرح میدان هزارسنگر آمل اعلام کرده بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت: براساس کارگروه ماده ۱۸ بازدید از سرویس مدارس وایمنی خودرو بررسی سلامت جسمی و روحی رانندگان برعهده پلیس است و شهرداری‌ها موظف به صدور کارت رانندگان سرویس مدارس هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.