مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: ۱۱ روستا با ۸۹۴ خانوار روستایی در مناطق مختلف استان از شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شدند.

قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی از اتصال ۱۱ روستا به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: با ایجاد و ارتقاء ۱۱ سایت ۸۹۴ خانوار روستایی در مناطق مختلف استان با هزینه کرد ۲۴۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح USO از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شدند.

وی اضافه کرد: روستای سلطانی شهرستان ارومیه، تیزخراب، آغ برزه در شهرستان سلماس، قزل داغ کُرد شهرستان ماکو، اوزون تاش، قوزلوجه وآل بولاغ شهرستان مهاباد، دوستاک و سیاوان شهرستان اشنویه و انبارماران و مخمور شهرستان چالدران با جمعیتی بالغ بر سه هزار و ۶۴۸ نفر از بستر شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت بهرمند شدند تا قدمی دیگر برای تحقق دولت هوشمند برداریم.

جلیلی‌نژاد ضمن تبیین وضعیت توسعه‌ای استان افزود: در حال حاضر پوشش اینترنت روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان ۸۵ درصد است و تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری با پوشش اینترنت روستا‌های باقیمانده ۱۰۰ درصد این روستا‌ها را پوشش دهیم.

به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی، زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ارائه شده به روستا‌ها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاورد‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت هوشمند و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.