استاندار کرمان گفت: تجربه ۸ سال دفاع مقدس موجب شد تا امروزه کسی جرات حمله نظامی به جمهوری اسلامی را پیدا نکند و عملا کشور واکسینه شود.

 محمدمهدی فداکار در ارتباط رادیویی صبح امروز دوشنبه ۳ مهر ماه با برنامه سلام کرمان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس هر ساله یادآور حادثه بزرگی است که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد و معاندان جمهوری اسلامی ایران بعد از همه دشمنی‌ها از ترور، کودتا و تحریک گروه‌های تجزیه‌طلب برای ساقط کردن انقلاب اسلامی به سراغ جنگ تحمیلی رفتند.

او افزود: با چراغ سبز دشمنان جمهوری اسلامی، صدام که زمینه‌های ذهنی برای جنگ را داشت حمله به جمهوری اسلامی ایران را آغاز کرد؛ در حالی که هنوز ساختار‌های کشور شکل نگرفته بود و نیروی نظامی و دفاعی آماده‌ای نداشتیم؛ اما با لطف الهی و همت مردم، خواست دشمنان جمهوری اسلامی محقق نشد.

استاندار کرمان بیان داشت: نتیجه جنگ تحمیلی، عکس خواسته دشمن رقم خورد و تجربه ۸ ساله دفاع مقدس موجب شد تا امروزه کسی جرات حمله نظامی به جمهوری اسلامی را پیدا نکند و عملا کشور واکسینه شود.

او از تدارک برنامه‌های مفصل ویژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس خبر داد و بیان کرد: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، گردهمایی سنگرسازان بی‌سنگر و بچه‌های مهندسی رزمی، دیدار با خانواده معظم شهدا در سراسر استان کرمان، مجموعه برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

فداکار یاد  و خاطره سردار دل ها، شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامیداشت و افزود: نقش شهید سلیمانی در طول جنگ تحمیلی و بعد از آن برقراری امنیت در جنوب کرمان و در ادامه حوزه مقاومت جهان اسلام، نقش بی‌بدیلی است و این توقع از استان است در این حوزه‌ها برنامه‌های مفصل‌تری داشته باشد که در حال برنامه‌ریزی است.

او  بیان کرد: کرمان به عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام، نامگذاری شده و خبر‌های کرمان برای دوست و دشمن دارای حساسیت بیشتری است.

۳۱ شهریور (آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران) تا ۶ مهر ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار