مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: در نیمه اول امسال ۱۲ هزار و ۶۷۷ واحد خون در استان اهدا شده است.

 

مهدی‌زاده مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: ۱۵ هزار و ۱۷۵ نفر در ۶ ماهه نخست امسال در استان برای اهدای خون مراجعه کرده اند که از این تعداد مراجعه، ۱۲ هزار و ۶۷۷ نفر موفق به اهدای خون شدند و این آمار در ۶ ماه نخست پارسال ۱۱ هزار و ۹۹۳ نفر بود.

او افزود: امسال از بین اهداکنندگان خون ۱۱ هزار و ۸۳۶ نفر مرد و ۸۴۱ نفر زن بوده‌اند.

مهدی‌زاده بیان کرد: ۷ هزار و ۵۶۴ نفر از افرادی که امسال موفق به اهدای خون شدند جزو اهداکنندگان مستمر هستند و هزار و ۷۵۴ نفر نیز اولین بار خون اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین امسال ۴۴۲ نفر برای اهدای پلاکت به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کردند که ۳۵۳ نفر موفق به اهدای پلاکت شدند و مراجعه برای اهدای پلاک نسبت به پارسال افزایش و اهدا کاهش داشته است.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: علاوه بر تأمین خون تمامی مراکز خراسان جنوبی حدود ۳۵ درصد خون اهدایی استان به شبکه ملی خون رسانی ارسال می‌شود.

مهدی‌زاده تصریح کرد: متوسط کشوری اهدای خون ۲۰ درصد و این شاخص در خراسان جنوبی علیرغم پراکندگی جغرافیایی و وجود چهار مرکز اهدای خون ۲۶.۶ درصد است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی اظهار کرد: امکانات انتقال خون در شهرهای بیرجند، قاین، فردوس و طبس مستقر است و در سایر مناطق تلاش شده از طریق تیم‌های سیار خون‌گیری انجام شود اما یکی از مطالبات مردم همواره احداث پایگاه انتقال خون در نقاط مختلف استان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.