مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: در حال توسعه الگوریتم‌های هوش مصنوعی ربات هستیم تا آن را تکمیل تر و ساختار یافته‌تر کنیم.

محسن توکلی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ربات ملی موسیتو را طراحی کرده‌ایم که به صورت تعاملی می‌تواند ارتباط بگیرد و در بخش‌های مختلف فعالیت کند.

او اضافه كرد: این ربات قابلیت تشخیص افراد مختلف با صداهای مختلف را دارد و می‌تواند به صورت تعاملی ارتباط بگیرد.

توكلي توضيح داد: از این ربات می‌توان در مصارف صنعتی و آموزشی استفاده کرد. یک نمونه از مصارف صنعتی این ربات می‌تواند فعالیت در مراکز تجاری مختلف باشد. چندین نمونه از این ربات‌ها در کنار همدیگر قرار می‌گیرند و مسیری مشخص را به شخصی که وارد می‌شود، نشان می‌دهند.

او افزود: این ربات در مصارف آموزشی با توجه به این که درجات آزادی زیاد و موتورهای زیادی دارد، می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در حال حاضر در حال توسعه الگوریتم‌های هوش مصنوعی آن هستیم که بتوانیم آن را تکمیل‌تر و ساختار یافته‌تر کنیم تا در مصارف مختلف دیگر هم قابل استفاده باشد.

مديرعامل شركت دانش بنيان سازنده ربات يادشده تاكيد كرد: این محصول تماما توسط تیم خودمان طراحی شده است. در حوزه های مختلف شاید مشابه آن در دنيا وجود داشته باشد و کمپانی‌های بزرگی در این حوزه فعالیت می کنند؛ اما این محصول کاملا تولید داخل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار