رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: طولانی بودن روند أخذ پروانه ساختمانی در شهرداری باعث می‌شود مردم به ساخت و ساز غیر مجاز روی بیاورند.

نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: طولانی بودن روند أخذ پروانه ساختمانی در شهرداری، بالا بودن هزینه‌های بیمه و نظام مهندسی از جمله دلایلی است که باعث می‌شود مردم به ساخت و ساز غیر مجاز روی بیاورند.

او به رسیدگی به ساخت و ساز‌های غیر مجاز در جلسه این کمیسیون اشاره کرد و افزود: مقرر شد تعداد پرونده‌هایی که به کمیسیون ماده صد ارجاع داده میشود با مقایسه آن با تعداد صورت جلساتی که از سوی واحد اجرائیات شهرداری انجام می‌گیرد و همچنین بررسی تصاویر هوایی هر پلاک، میتوان ساخت و ساز‌های غیر مجاز را شناسایی و جلوی ادامه فعالیت آن گرفته شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: همچنین با توجه به شکایات مردم برای اینکه پرونده تخلف برخی پلاک‌ها به کمیسیون ماده صد ارجاع و برخی دیگر نیز با وجود تخلف به کمیسیون ارجاع نمی‌شود قرار شد به طور جدی مدیران مربوطه برای رسیدگی عادلانه پیگیر حل موضوع باشند.

نیکونژاد یکی از شیوه‌های مناسب برای تأیید یا رد تخلف را استفاده از فناوری‌های روز و همچنین عکس‌های هوایی دانست و گفت: سازمان فناوری اطلاعات شهرداری با عکس‌ها و تصاویرهوایی شهر را که در اختیار دارد با مقایسه‌ای از امسال و چند سال گذشته میتواند پی برد پلاک مورد نظر قبلا چه ماهیتی داشته است و اکنون در چه وضعیتی است.

او تصریح کرد: فرآیند أخذ پروانه در شهرداری طولانی است و ضرورت دارد با تدابیر مناسب در معاونت معماری و شهرسازی کاهش یابد تا مورد نارضایتی شهروندان قرار نگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.