ضرورت اقامه نماز امروز بیش از گذشته است

مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز گفت: نماز یکی از مهم‌ترین اموری است که ضرورت آن همیشه احساس می‎ شود، اما این ضرورت امروز بیش از گذشته است و نماز خواندن باید در عملکرد انسان تأثیرگذار باشد تا دیگران نیز به توصیه‌های آن فرد نمازگزار عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی راجب به اهمیت نماز جماعت در ادارات، با تاکید بر لزوم استفاده از ابزار تشویقی در دستگاه‌های اجرایی، گفت: تشکیل کمیته‌ای برای سرکشی به ادارات و مشخص شدن ادارات فعال در امر اقامه نماز جماعت و تشویق مسئولان و فعالان امر اقامه نماز دستگاه‌ها امری ضروری است.
وی بیان کرد: نهاد‌هایی همچون شهرداری‌ها و استانداری می‌توانند برای کمک به ترویج فرهنگ اقامه نماز شرایط و امکانات و نمازخانه‌های مناسبی را ایجاد کنند است.
خان محمدی دبیر ستاد اقامه نماز در آموزش و پرورش استان البرز گفت: کیفیت برنامه ریزی در مدارس، زمان اجرای نماز، مدت اجرا، فراهم آوردن شرایط برای حضور دانش آموزان بر شکوه نماز جماعت می‌افزاید.
 حدادپور معاون استاندار البرز نیز در این جلسه گفت: اقامه نماز از اصلی‌ترین برنامه‌های دینی است که هر مسلمانی دست کم در شبانه روز پنج مرتبه بدان همّت می‌گمارد و پایبندی خویش را به این عبادت نشان می‌دهد.
وی افزود: نماز جماعت بدین منظور تأکید شده است که اخلاص و توحید و اسلام و عبادت خدا هویدا، علنی و مشهور باشد تا حجت خدا بر اهل شرق و غرب عالم بروز نماید و نیز منافق و سبک کننده نماز به آنچه اقرار کرده اند عمل کنند، افزون بر آن، نماز جماعت بر نیکی و تقوا مساعدت می‌کند و مانع بسیاری از گناهان می‌شود.
برچسب ها: نماز ، عفاف وحجاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.