رئیس سازمان ملی زمین و مسکن گفت: الحاق زمین به محدوده شهری و استفاده از اراضی مازاد دستگاه‌ها زمینه‌ساز افزایش ساخت مسکن با تراکم پایین می‌شود.

ساخت واحدهای ویلایی با تراکم پایین یکی از مهم ترین برنامه ها و اهداف  دولت به شمار می رود به طوری که در شهرهایی که اراضی در آنها تامین شده باشد اولویت ساخت واحدهای مسکونی ویلایی و یا یک طبقه است.

با توجه به آنکه مدت زمان  اجرای ساخت واحدهای با تراکم پایین و یک طبقه بسیار کمتر از واحدهای بلند مرتبه است و از سوی دیگر هزینه های اجرای آن کمتر است بنابراین دولت تمام تلاش خود را برای اجرایی کردن این طرح در بسیاری از شهرها به کار گرفته است. 

در همین رابطه ارسلان مالکی رئیس سازمان ملی زمین و مسکن  گفت: بیش از ۳۴ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده و تمامی اراضی تامین شده که با هر روش و متناسب با شرایط و موقعیت مناطق مختلف برای تولید مسکن در کشور به کار خواهد رفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی  گفت: بیش از ۲۴ هزار هکتار زمین در کل کشور در پروسه الحاق به محدوده شهری قرار دارند و تعیین تکلیف این اراضی می‌تواند کمک بزرگی به پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در کشور باشد.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن  می گوید: کار تامین زمین باید همراه با کار کارشناسی صورت پذیرد و اگر بدون بررسی‌های دقیق و کارشناسی انجام شود در آینده با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد.

مالکی در توضیح این امر اضافه کرد: برای مثال باید در ساخت و سازها اصول محیط زیستی هر منطقه را رعایت کرد همچنین در اراضی درجه یک و دو کشاورزی نمی‌توان ساخت و ساز کرد چون این کار به امنیت غذایی مردم آسیب می‌رساند.

او می گوید: با الحاقات اراضی در شهرهای مختلف شاهد ساخت مسکن با تراکم پایین به ویژه برای زوج های جوان خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار