مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان یزد گفت: متوسط EC آب یزد نسبت به سال گذشته ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

ابراهیم علیدوست مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان یزد، با بیان اینکه کیفیت آب شرب استان نسبت به سال گذشته بهتر شده است، گفت: به واسطه حفر چاه‌هایی با کیفیت آب بالاتر متوسط EC آب یزد نسبت به سال گذشته ۱۰ تا ۲۰ درصد بهتر شده است.

او افزود: آب استان یزد از دو منبع آب منابع زیرزمینی و آب انتقالی تأمین می‌شود.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان یزد عنوان کرد: حد مجاز EC آب حداکثر ۲ هزار و ۲۰۰ است و این میزان برای چاه‌های زیرزمینی استان از ۷۰۰ تا سه هزار نیز در برخی شهر‌ها می‌رسد، بنابراین در مناطقی که EC آب چاه‌های زیرزمینی بالاتر از ۲ هزار شود از اختلاط آب انتقالی و چاه‌های زیرزمینی بهره می‌بریم تا کیفیت آب مناسب شود.

علیدوست با بیان اینکه میانگین EC آب در شهر یزد حدود ۹۵۰ تا هزار است، تصریح کرد: EC مجموعه شبکه آب شهر یزد از عدد۵۰۰ تا هزار و ۵۰۰ در برخی مناطق یزد رسیده است و آنچه مسلم است که هیچ گاه کیفیت آب یزد از حد مجاز و استاندارد خارج نشده است.

او ادامه داد: با بالا رفتن EC آب از عدد هزار، طعم آب تغییر می‌کند و به شوری می‌زند و مردم به طور محسوس متوجه نازل شدن کیفیت آب می‌شوند، ولی برای اینکه آب با کیفیت‌تری در دسترس مردم وجود داشته باشند اقدام به ایجاد ایستگاه‌های برداشت آب در برخی نقاط استان شده است.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان یزد افزود: سه ایستگاه اصلی برداشت آب در شهر یزد تعبیه شده است و در شهرهایی، چون میبد، اردکان، بافق و بهاباد نیز چنین ایستگاه‌هایی راه‌اندازی شده است که EC آب این ایستگاه‌ها حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ است.

او گفت: آب مناطقی، چون بلوار جمهوری، بلوار ۱۷ شهریور، آزادشهر و امامشهر به دلیل ترکیب با آب انتقالی با EC تقریبا ۵۰۰ بالاترین کیفیت را داراست، کیفیت آب منطقه صفائیه متوسط و از ۷۰۰ تا هزار و ۱۰۰ متغیر است و در مناطقی، چون مرکز شهر، میدان امام حسین، بلوار دانشجو، خیابان مسکن و بلوار امامزاده جعفر EC آب تا ۱۵۰۰ نیز می‌رسد.

علیدوست یادآور شد: آب شرب در شهر‌های نیر و ابرکوه در استان کیفیت بالاتری دارد و کیفیت آب در شهرستان‌های بهاباد، بافق، اردکان و میبد نسبت به سایر مناطق استان از کیفیت پایین‌تری برخوردار است با این حال EC آب شرب استان در حد مجاز و استاندارد قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.