ستاری‌فرد گفت: امسال با برگزاری بزرگترین و با کیفیت‌ترین آزمون استخدامی در آموزش و پرورش بیش از۵۰ هزار معلم جدید جذب و مشغول به کار می‌شوند.

صادق ستاری‌فرد روز شنبه در آیین نمادین آغاز سال تحصیلی در هنرستان دخترانه شهید چمران شهرکرد گفت: تقویت مدرسه‌های دولتی، کیفیت بخشی آموزش و پرورش به ویژه تقویت ابعاد تربیتی و ایجاد شور، نشاط و هیجان در مدرسه، امیدآفرینی و هویت‌‍بخشی به فعالیت‌ها، برگزاری اردو‌های دانش‌آموزی، مسابقه‌ها، جشنواره‌ها و رویداد‌های فرهنگی ورزشی دانش‌آموزی از مهمترین رویکرد‌های آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید است.

وی افزود: مشارکت و حضور خانواده‌ها در مدرسه و مشارکت آن‌ها در فرایند تعلیم و تربیت، ایجاد فرصت‌هایی برای با هم بودن پدر و پسر و مادر و دختر در سالن‌های ورزشی، تقویت ارتباط بین خانواده و مدرسه به عنوان ۲ نهاد مهم تربیتی از دیگر سرفصل‌های جدی وزارت آموزش وپرورش به شمار می‌رود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین در راستای ایجاد شور و نشاط در مدرسه‌ها برای دانش‌آموزان ابتدایی بازی وارسازی (Gamification) آموزش‌ها و بازی وارسازی مهارت‌های زندگی از دیگر سیاست‌های آموزش و پرورش است.

ستاری‌‎فرد مهارت‌آموزی و تقویت زیرساخت‌های هنرستان‌ها، توانمندسازی معلمان و ارتقای منزلت و کرامت معلمان را از راهبرد‌های مهم این نهاد به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید


وی تفویض اختیار به مدیران مدارس با هدف اجرای هرچه بهتر فعالیت‌ها و فرایند‌های آموزشی و پرورشی در مدارس را از جمله برنامه‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری عنوان کرد.

ستاری‌فرد با تاکید بر کیفیت بخشی درس تربیت‌بدنی و برگزاری رویداد‌ها و مسابقه‌های ورزشی گفت: با توجه به زیرساخت‌های مناسب موجود در چهارمحال و بختیاری و با هدف همگرایی و انسجام اجتماعی تلاش می‌شود این استان میزبانی برخی از رویداد‌ها ومسابقه‌های فرهنگی و ورزشی را برعهده بگیرد.

وی تاکید کرد: البته این میزبانی‌ها به خودی خود برای استان ظرفیت ساز است و به ارتقای زیرساخت‌ها کمک می‌کند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: از ۲ هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی درون و برون مدرسه‌ای تعریف شده در قالب طرح شهید سلیمانی تاکنون یک‌هزار و ۸۷۰ فضای ورزشی در سطح کشور به عنوان هدیه از سوی دولت سیزدهم به دانش‌آموزان اهدا شده است.

ستاری‌فرد اظهار داشت: تلاش می‌شود باقیمانده فضا‌های ورزشی تعریف شده در قالب طرح شهید سلیمانی نیز هرچه زودتر احداث شود تا مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه ایجاد فضای ورزشی در مدارس به عنوان یکی از تکالیف دولت مشخص شده است، تلاش می‌شود مرحله دوم طرح شهید سلیمانی هرچه زودتر در سطح مدارس کشور اجرایی و برنامه تعریف شده در این مرحله اطلاع رسانی می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کمبود مربی تربیت‌بدنی گفت: توانمندسازی آموزگاران ابتدایی در کوتاه مدت و گرفتن مجوز استخدام معلم و مربی تربیت‌بدنی و پرورشی از سازمان امور اداری و استخدامی از جمله برنامه‌های این معاونت است.

ستاری‌فرد گفت: در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی یا اجرای نهضت فضا‌های ورزشی ۴۴ فضای ورزشی درون و برون مدرسه‌ای در مدت ۲ سال گذشته اجرا شده است.

وی ادامه داد: همچنین در مرحله دوم ضمن استمرار طرح شهید سلیمانی برنامه آزاد سازی فضا‌های ورزشی آموزش و پرورش در روز‌های پنجشنبه و جمعه در دستور کار قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار