یادواره شهدای غرب و شمال غرب کشور با حضور فرمانده پدافند غیرعامل کشور در یاسوج برگزار شد.

فرمانده پدافند غیرعامل کشور در گردهمایی رزمندگان و نقش آفرینان استان در منطقه شمال و شمال‌غرب گفت: در منطقه کردستان ۴۰ هزار شهید به انقلاب تقدیم شد که تعدادی از آنها اهل استان کهگیلویه و بویراحمد بودند.

سردار جلالی افزود: با توجه به اینکه کشور متشکل از اقوام مختلف است و قوم لر با وجود مردمان دلیر، شجاع، دین دار و صادق در پیروزی دوران دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کردند.

وی با بیان اینکه فرقی نمی کند شهدا در کدام جبهه بودند ادامه داد: شمال، غرب و جنوب یا هر جبهه ای شهید جان شیرین خود را تقدیم اسلام و ایران کرده است.

فرمانده پدافند غیر عامل کشور گفت: نقش شهادت در انقلاب اسلامی بسیار پر رنگ و برای دفاع از کشور در برخی مواقع، تنها راه شهادت است.

سردار جلالی با اشاره به اهداف شهدا افزود: دفاع از اصل انقلاب اسلامی، حفظ خاک و میهن بود و دفاع از ارزشهای اسلامی از مهمترین اهداف شهدا بود.

وی گفت: شهدا ارزش ملی دارند و متعلق به هیچ گروهی نیستند بلکه متعلق به کل کشور هستند و همه باید به شهدا افتخار کنیم.

جلالی با بیان اینکه امروز مسئله حجاب خط مقدم است ادامه داد: برگزاری یادواره ها یعنی تداوم ماموریت شهدا؛ چرا که شهید زنده و ما آمده ایم بگویم ارزش های آنها زنده است.

فرمانده پدافند غیرعامل کشور گفت: رزمنده های استان کهگیلویه و بویراحمد در اکثر شهرها بودند و با توجه به تشابه بافت جغرافیای این‌ استان با استان کردستان، رزمنده ها کهگیلویه و بویراحمد نقش زیادی در جبهه های کردستان ایفا کردند.

سردار جلالی افزود: این یادواره ضمن بزرگداشت شهدا گذری هم بر نوع جنگ در آن منطقه است.

وی بیان داشت: در کردستان یک نوع استراتژی و تفکری در جنگ داشتیم که قابل پیاده سازی است و الگوی جنگ با داعش را از کردستان گرفتیم.

فرمانده پدافند غیر عامل کشور افزود: کاری که شهید حاج قاسم سلیمانی انجام داد یک برنامه برای پیشگیری از حمله داعش بود و الگویی که حاج قاسم در عراق و سوریه پیاده سازی کرد؛ عین الگوی شهید بروجردی در کردستان بود.

سردار جلالی افزود: امروز تمرکز دشمن بر درگیری مردم است و در عرصه نظامی ما بازدارندگی برای دشمن ایجاد کردیم ولی جنگ ترکیبی کار جدید و پیچیده ای است که همه ما باید هوشیار باشیم.

وی با بیان اینکه باید امروز بدانیم که جنگ تفاوت کرده و به درون مردم کشیده شده است و ما در سال گذشته درگیر این جنگ شدیم اضافه کرد: فکر، ذهن، باور و رفتار برخی مردم را از طریق رسانه ها عوض کردند.

فرمانده پدافند غیر عامل کشور گفت: ما توانستیم به برکت خون شهدا این حادثه ها را جمع و آگاه سازی کنیم و خون شهدا مردم ما را بیدار و آگاه کرد.

وی بیان داشت: بی اعتنایی مردم به فراخوان ها و اعلام وفاداری به جمهوری اسلامی نشان از نقش ارزنده شهدا و بیداری مردم در آشوب ها بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.