دبیر جشنواره پایتخت کتاب ایران گفت: طرح‌ها و برنامه‌های شهر سمنان در زمینه کسب «پایتخت کتاب ایران» در مقایسه با دیگر شهر‌ها اثرگذر و مردمی است.

اسماعیل جانعلی پور دبیر جشنواره پایتخت کتاب ایران گفت: سمنان در زمینه پایتختی کتاب ایران فعالیت‌ها و واقعیت‌های نهفته فراوانی دارد و طرح‌های شهر سمنان اثرگذار است، طرح‌های خوبی ارائه شده به ویژه اینکه این طرح‌ها از مسیر بخش مردمی اجرا شده است.

وی تصریح کرد: ارائه این طرح‌ها و فعالیت‌ها که با مشارکت مردم بوده است، باعث شده تا سمنان در ردیف ۱۲ «شهر دوستدار کتاب» کشور قرار گیرد.

دبیر جشنواره پایتخت کتاب ایران، داشتن کارنامه درخشان در مورد فعالیت‌های توسعه و گسترش کتاب و کتابخوانی را از محور‌های مهم در انتخاب «شهر پایتخت کتاب ایران» دانست و گفت: برخورداری از تنوع و نوآوری، استفاده از فناوری‌های نوین و علمی که قابلیت تعمیم به سایر شهر‌ها را داشته باشد، مشارکت دادن همه بخش‌ها و به ویژه داشتن پشتیبانی مردمی طرح‌ها و برنامه ها، از محور‌های مهم در انتخاب «شهر پایتخت کتاب» است.

معرفی «شهر پایتخت کتاب» در نیمه دوم آبان

دبیر جشنواره پایتخت کتاب ایران، از برگزاری جشن «شهر پایتخت کتاب» در نیمه دوم آبان امسال در شهر منتخب خبر داد و افزود: بازدید و بررسی از طرح‌ها و برنامه‌های ۱۰ شهر دوستدار کتاب تا ۱۵ مهر انجام می‌شود و از پانزدهم مهر نتایج جمع بندی خواهد شد و سمنان اولین شهر در آغاز روند بازدید‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار