استاندار اردبیل بر برپایی کلاس‌های کنکور در مناطق محروم برای آشنایی دانش‌آموزان با کنکور و امتحانات نهایی تاکید کرد.

سید حامد عاملی گفت: در دنیای معاصر اصلی‌ترین عنصر تولید ثروت علم و بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و صاحبان ایده‌های خلاقی است که می‌توانند در مسیر تحول جامعه مؤثر عمل کنند.

استاندار اردبیل رقابت امروز جهانی را در جذب نخبگان بر پایه علم‌محوری و بهره‌گیری از آن در تولید ثروت اعلام کرد و افزود: کشورهای غربی تلاش می‌کنند تا نخبگان علمی سایر کشورها را به سمت خود جذب کنند چرا که به خوبی می‌دانند آینده تولید ثروت در دست آنهایی است که به علم بها داده و از ظرفیت آن بهره برداری درستی را انجام می‌دهند.

به گفته او، ما نیز باید از شرایط به وجود آمده با استفاده از نخبگان بهترین بهره را ببریم تا از قافله تحولات جهانی عقب نمانیم.

عاملی تصریح کرد: تولید ثروت تنها از طریق علم امکان‌پذیر است و در عصر معاصر کشوری ثروتمند است که از این ظرفیت و توانمندی بتواند بیشترین بهره را ببرد.

او در ادامه افزود: امروز دیگر زمان کار دستی و یدی نیست بلکه کار اصلی را نخبگان و صاحبان فکر انجام می‌دهند تا در سایه ارائه ایده‌های جدید بتوان در مسیر تولید ثروت و ارزش افزوده جامعه حرکتی تحولی انجام داد.

عاملی گفت: کشوری که در این عرصه عقب بماند، قطعا فقیر خواهد ماند و این نشان از توجه و بها دادن به تولید علم بوده که پایه آن آموزش و پرورش است که معلمان و دانش‌آموزان ما باید در این عرصه جهاد واقعی را انجام دهند.

استاندار اردبیل بیان کرد: بیش از 120 سال است که کشور ما به فروش نفت و تأمین نیازمندی‌های خود از این طریق عادت کرده در حالی که باید در کنار این نعمت الهی، از ظرفیت علم و دانش در تولید ثروت استفاده کنیم چرا که تکیه بر فروش نفت نمی‌تواند آینده ما را در مسیر تحولات اقتصادی تضمین کند.

او در ادامه گفت: آنهایی که اقدام به تضعیف علم و دانش و نظام تعلیم و تربیت می‌‌کنند، قطعا خائن هستند و این خیانت هرگز جبران نخواهد شد.

عاملی تصریح کرد: ما از مدیرکل آموزش و پرورش استان خواسته‌ایم تا با برپایی کلاس‌های کنکور در مناطق محروم زمینه آشنایی دانش‌آموزان را با کنکور و امتحانات نهایی فراهم کنند تا جایگاه استان در این حوزه ارتقا پیدا کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.