مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان گفت: ۲۷۳ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که برای آزادی آن‌ها ۲۰میلیارد تومان نیاز است.

سید حجت الله موسوی قوام با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون، ۱۳۷ زندانی با مبلغ حدود ۱۵ میلیارد و ۴۸۹میلیون تومان از زندان‌های استان کرمان آزاد شده اند، گفت: ۶۰ درصد این مبلغ را خیران کمک کرده اند و  مابقی این مبلغ از محل کمک‌های مردمی، ستاد دیه کشور، بانک ها، صندوق تامین خسارت و ستاد دیه استان کرمان و اخذ رضایت شاکی بوده است. 

او با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۷۳ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، افزود: از این تعداد، ۱۵۱ نفر بدهکار مالی، ۱۰۳ نفر محکومین به مهریه و ۱۴ نفر نفقه و مابقی بدهکار دیه و دیه تصادفات هستند که برای آزادی این تعداد ۲۰میلیارد تومان نیاز است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان با بیان اینکه بالاترین آمار موجودی زندانیان جرایم غیرعمد مربوط به زندان کرمان و کم‌ترین مربوط به زندان شهربابک است، تصریح کرد: زندان کرمان با ۱۳۵ مددجو و شهربابک با ۳ نفر کم‌ترین آمار موجودی زندانیان جرایم غیرعمد را دارد.

او  بیان داشت: طی برنامه ریزی صورت گرفته از ابتدای امسال تاکنون، ۲۴ جشن گلریزان برگزار شده  است که  ۲۴میلیارد تومان تعهد خیران بوده و حدود ۷۰ درصد این مبلغ وصول شده است.

موسوی قوام با اشاره به اینکه طی۶ ماهه نخست امسال ورودی زندانیان جرایم غیرعمد در کرمان نسبت به میانگین پارسال رشد داشته است، گفت: ۲۰۵نفر ورودی امسال و مابقی ورودی‌های سال ۱۴۰۱ هستند که تلاش برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد سال‌های قبل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار