هم‌اکنون هزار و ۹۳ مجوز بهره‌برداری صنعتی در چهارمحال و بختیاری صادر شده که برابر ۱.۳ مجوز‌های کل کشور است.

فضل‌الله رحمتی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از افزون‌بر دو هزار طرح صنعتی جدید در استان سهم این استان از صنعت کشور به ۳.۳ درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون هزار و ۹۳ مجوز بهره‌برداری صنعتی در استان صادر شده که برابر ۱.۳ مجوز‌های کل کشور است.

رحمتی، سهم جمعیت چهارمحال و بختیاری را یک درصد از جمعیت کشور دانست و افزود: با سرمایه‌گذاری در طرح‌های صنعتی جدید این سرانه افزایش قابل‌توجه و چشم‌گیری خواهد داشت و امیدواریم نقش اثرگذاری در صنعت کشور داشته باشیم.


بیشتر بخوانید


وی اضافه کرد: هم‌اکنون برخی صنایع اثرگذار کشور در چهارمحال و بختیاری استقرار دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تولید انواع موکت، کود اوره و آمونیاک، لوازم خانگی، آهن اسفنجی، خوراک دام و طیور، پارچه چادر مشکی، ورق گالوانیزه، سیمان خاکستری، میلگرد، ورق گالوانیزه فولادی، شکر از چغندر قند، شکر تصفیه شده، شیر خشک و سایر مکمل‌های غذایی اشاره کرد.

رحمتی با اشاره به فعالیت ۲۷ شهرک و ناحیه صنعتی در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هم اکنون هزار و ۹۳۷ کارت بازرگانی معتبر در استان وجود دارد.

وی اظهار کرد: پارسال تراز تجاری استان در زمینه صادرات ۹۰ میلیون دلار بوده و ۷۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع فرش دستباف تولید و روانه بازار مصرف شد.

رحمتی با اشاره به وجود ۹ پروانه اکتشاف فعال و ۲۰ گواهی کشف در چهارمحال و بختیاری افزود: مهم‌ترین مواد معدنی استان شامل خاک نسوز، گچ، دولومیت، سنگ لاشه، سنگ تزئینی و سنگ آهک است که در حال استخراج هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار