کمیته بین‌المللی المپیک اجازه ورود مقامات طالبان به چین را نداد.

مسئولان برگزار کننده بازی‌های آسیایی، کمیته بین‌المللی المپیک و شورای المپیک آسیا، به دلیل عدم اعزام ورزشکاران زن از افغانستان به هانگژو، به مقام‌های ورزشی طالبان اجازه ورود به چین را ندادند.

کاروان ورزشی افغانستان در مجموع ١٢٨ نفر ورزشکار و هیأت در قالب پانزده رشته ورزشی است که ٨٢ نفر آن ورزشکار و ٤٦ نفر دیگر هیأت، مربی و کادر فنی تیم‌ها هستند که قرار است در بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت کنند.

طبق معمول در این کاروان مسئولان ورزش طالبان نیز باید حضور می‌داشتند اما سفر آن‌ها به چین، به دلیل عدم فعالیت ورزش زنان در افغانستان و تمرد اداره ورزش افغانستان از دستورات کمیته بین‌المللی المپیک از سوی این کمیته لغو شده است.

حفیظ الله ولی رحیمی، رییس کمیته ملی المپیک افغانستان که نزد کمیته بین‌المللی المپیک رسمیت دارد در هانگژو حضور خواهد داشت و مسئولیت کاروان ورزشی افغانستان به عهده حشمت الله رسا، دبیر کل فدراسیون تکواندوی افغانستان خواهد بود.

گفتنی است به غیر از لغو سفر این افراد، دو رشته ورزشی مثل فوتبال و نشان‌زنی نیز سفر شان به هانگژو از سوی اداره ورزش لغو شده است و افغانستان که قرار بود با ۱۷ رشته ورزشی در این مسابقات حضور داشته باشد، حالا با ۱۵ رشته در هانگژو شرکت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار