سخنگوی کرملین گفت: در آینده شکاف‌های بیشتری بین کی‌یف و غرب ایجاد خواهد شد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در خصوص تصمیم لهستان مبنی بر عدم ارسال تسلیحات به اوکراین گفت: ما می‌بینیم که بین ورشو و کی‌یف اصطکاک وجود دارد و پیش‌بینی می‌کنیم که مواردی از این دست افزایش پیدا کند. 

به گزارش رویترز، سخنگوی کرملین گفت:  افزایش تنش بین کی‌یف و سایر کشور‌های اروپایی در طول زمان «حتمی» است. 

گفتنی است، در ابتدای آغاز جنگ اوکراین، لهستان یکی از قوی‌ترین حامیان کی‌یف بود، اما پس از تصمیم ورشو برای تمدید ممنوعیت واردات غلات از اوکراین روابط دو کشور به سمت تیرگی رفت. لهستان اعلام کرد تصمیم ممنوعیت واردات غلات اوکراینی را برای حمایت از کشاورزان خود اتخاذ کرده است.

لهستان همچنین این هفته اعلام کرد که فراتر از توافقات موجود، تسلیحات جدیدی به اوکراین تحویل نخواهد داد، زیرا باید دفاع خود را در اولویت قرار دهد.

گفتنی است جنگ اوکراین وارد ماه نوزدهم خود شده و هیچ نشانه‌ای مبنی بر پایان آن دیده نمی‌شود. با این حال تحلیلگران می‌گویند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال آینده می‌تواند تاثیرات مهمی بر روند این جنگ بگذارد. تا کنون بسیاری از نامزد‌های جمهوری‌خواه از ارسال بیش از اندازه سلاح به خاک اوکراین انتقاد کرده‌اند. افزون بر این پیش‌بینی می‌شود کارزار‌های انتخاباتی سال آینده از میزان توجه مردم به مسئله اوکراین بکاهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار