امیر خان متقی در دیدار با نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان گفت مسائل امنیتی از طریق کمیته‌های مشترک حل شود.

به نقل از ایندیپندنت، امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان و آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان، درخصوص مسائل امنیتی، اقتصادی و مهاجران گفت‌وگو کردند.

امیرخان متقی در این دیدار گفته است که مسائل امنیتی باید از طریق کمیته‌های مشترک حل‌وفصل شود.

در بیانیه وزارت خارجه طالبان آمده است که به‌دلایل سیاسی و امنیتی نباید گذرگاه‌های مرزی میان دو کشور مسدود شود.

در این بیانیه به نقل از وزیر خارجه طالبان تأکید شده است: «افغانستان و پاکستان به‌عنوان دو همسایه و کشور اسلامی باید از اظهارنظر علیه یکدیگر خودداری کنند تا باعث افزایش فاصله دو طرف نشود.»

امیرخان متقی گفته است که سیاست طالبان در قبال کشورهای منطقه، مبتنی بر «حسن نیت» است و اجازه نمی‌دهد که هیچکس روابط دو کشور را «خراب» کند.

در بیانیه وزارت خارجه طالبان آمده است که آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان گفته برای چالش‌های ایجادشده در بخش تجارت، ترانزیت و گذرگاه‌های مرزی بین دو کشور، راه‌حل‌هایی پیدا خواهد کرد.

درانی گفت: «پاکستان آمادگی دارد تا در بسیاری از زمینه‌ها با افغانستان همکاری کند و بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان افغانستانی را از سر گیرد.»

وی همچنین بر همکاری میان دو کشور در زمینه مسائل امنیتی تأکید کرد.

این دومین سفر آصف درانی از زمان گمارده شدن در سمت نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان است. 

این درحالی است که ارتش پاکستان طالبان را متهم کرده است که شبه نظامیان و گروه‌های مسلح مسئول حملات برون مرزی را پناه می‌دهند و از همین رو ارتش پاکستان خواستار اقدام مؤثر طالبان افغانستان برای دستگیری اعضای مظنون به بمب گذاری علیه اهداف پاکستان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.