نخست وزیر کانادا از دولت هند خواست در تحقیقات پیرامون قتل سینگ نجار با این کشور همکاری کند.

روابط میان هند و کانادا پس از آنکه اوتاوا دهلی نو را متهم به دست داشتن در ترور رهبر سیک‌های جدایی طلب در این کشور کرد رو به تیرگی نهاده است. اخراج کارکنان دیپلماتیک و سخت گیری‌ها در روند اعطای ویزا بخشی از تبعات تنش‌های اخیر میان دو کشور است. 

به نقل از خبرگزاری رویترز، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا امروز (جمعه) از هند خواست در روند تحقیقات پیرامون قتل سینگ نجار، رهبر سیک‌های جدایی طلبان در ایالت بریتیش کلمبیا همکاری کند. وی تاکید کرد: کانادا شواهد مربوط به این موضوع را منتشر نخواهد کرد. 

ترودو در کنفرانس خبری در نیویورک و در حاشیه نشست سازمان ملل اعلام کرد: هیچ تردیدی وجود ندارد که هند کشوری رو به رشد و با اهمیت است و ما نیازمند ادامه همکاری با این کشور هستیم. از این رو، ما به دنبال ایجاد مشکل یا تحریک طرف مقابل نیستیم. اما ما درباره اهمیت قانون و حفاظت از شهروندان خود صراحت داریم.

نخست وزیر کانادا خاطر نشان کرد: به همین دلیل ما از دولت هند می‌خواهیم ما در زمینه تحقیقات پیرامون این قتل همکاری کند تا ابعاد این ماجرا روشن شود. 

تاکنون متحدان کانادا از جمله آمریکا درباره این اتهام با احتیاط برخورد کرده اند، زیرا واشنگتن و سایر کشور‌های غربی به هند به چشم وزنه‌ای مستحکم به منظور ایجاد موازنه در برابر ظهور چین می‌نگرند. 

ترودو پیش‌تر روز دوشنبه اعلام کرده بود شواهد متقنی وجود دارد که نشان دهنده ارتباط میان دولت هند و ترور سینگ نجار ۴۵ ساله است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۳۱ شهريور ۱۴۰۲
هند اگه همکاری نکنه معلوم میشه کار خودشه
آخرین اخبار