رییس پلیس استان گلستان از آغاز طرح مدارس با توجه به شروع سال تحصیلی جديد در استان خبر داد.

سردار دادگر گفت: با توجه به بازگشایی و شروع به کار مدارس و دانشگاه‌ها از یکم مهر ماه، طرح ویژه ترافیکی پلیس به منظور تسهیل در عبور و مرور و ارتقاء ایمنی تردد دانش‌آموزان و دانشجویان آغاز می‌شود.

او گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی و عوامل انتظامی استان با بکارگیری توان صد درصدی تجهیزاتی، خودرویی، انسانی خود و حتی با بکارگیری نیرو‌های کمکی با هماهنگی و تعامل دیگر سازمان‌ها و ارگان‌‎های دخیل نسبت به پوشش انضباطی، انتظامی و ترافیکی شهر‌ها به ویژه مسیر‌های پرتردد اقدام خواهد کرد.

سردار دادگر افزود: تامین ایمنی دانش‌آموزان به ویژه در مقاطع ابتدایی و راهنمایی، پوشش ترافیکی مدارس در حاشیه خیابان‌ها و آشنا کردن این قشر با علائم راهنمایی و رانندگی و اصول اولیه ایمنی عبور و مرور با همکاری و مشارکت مدیران مدارس و اولیای آن‌ها از دیگر اهداف اجرای این طرح به شمار می‌رود.

رئیس پلیس استان گلستان افزود: بر اساس قانون از تردد سرویس‌های مدارس بدون مجوز و همچنین بیش از ظرفیت مندرج در کارت خودرو جلوگیری و با رانندگان خاطی برخورد می‌شود.

سردار دادگر گفت: خانواده‌ها بدون هماهنگی با مسئولان مدارس، رانندگان سرویسی را که فاقد مجوز در امر جابجایی دانش‌آموزان هستند به عنوان وسیله سرویس فرزند خود انتخاب نکنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: خانواده‌ها برای جلوگیری از ایجاد ترافیک تا حد امکان از سرویس مدارس به جای استفاده از خودرو شخصی برای حمل و نقل فرزندان استفاده کنند.

سردار دادگر افزود: به کسانی که قصد دارند با بازگشایی مدارس فرزندانشان را به مدرسه برسانند، توصیه می‌کنیم زمان حرکت از منزل تا مقصد مدیریت شود و همچنین از رانندگان سرویس‌ها و والدین می‌خواهیم از تجمع در مقابل مدارس و مراکز آموزشی جهت پیاده یا سوار کردن فرزندان خودداری کنند.

سردار دادگر گفت: توصیه دیگر ما این است که مدیران مدارس ترتیبی اتخاذ کنند تا سرویس‌ها در حیاط مدارس نسبت به سوار و پیاده کردن دانش‌آموزان اقدام کرده تا از بار ترافیک در حاشیه مدارس حاشیه معابر و خطرات ناشی از آن جلوگیری به عمل آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.