ظاهری با اشاره به تنوع اقلیمی، گیاهی و جانوری حیات وحش در این استان گفت: تمام هشت گونه گربه‌سان از جمله یوزپلنگ در اقلیم طبیعی استان سمنان زیست می‌کنند.

ظاهری مدیرکل محیط زیست استان سمنان گفت: استان سمنان زیستگاه تمامی هشت گونه از گونه های مختلف گربه های ایرانی شامل پلنگ، یوزپلنگ آسیایی، کاراکال، سیاه گوش، گربه پالاس، گربه شنی، گربه جنگلی و گربه وحشی است.

وی با بیان اینکه بزرگترین پارک ملی خشکی ایران در غرب استان سمنان به نام پارک ملی کویر قرار دارد، ادامه داد: حیات وحش و پارک‌های ملی موجود در این استان زیستگاه مناسب گونه‌های در خطر انقراض مانند یوزپلنگ و گورخر است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گونه انقراضی در محیط زیست استان سمنان وجود نداشت و گونه یوزپلنگ در خطر انقراض است، اما با تلاش‌ها این گونه در طبیعت استان جمعیت پویایی دارند.

وی اضافه کرد: ایجاد و تقویت امنیت زیستگاهی و تأمین طعمه، با اهتمام ویژه پیگیری می‌شود تا گسترش محدوده زیستگاه زایا و پویایی گونه یوزپلنگ رقم بخورد و مشاهده تصاویر یوزپلنگ و توله‌هایش نشانه پویایی جمعیت این گونه در محیط زیست استان سمنان است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان با اشاره به خشکسالی و کم‌آبی در اقلیم استان سمنان، افزود: تأمین منابع آبی و آبشخور در زیستگاه حیات‌وحش با اهتمام ویژه در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار