قناعت گفت: مهمترین دستاورد دفاع مقدس در طول ۸ سال جنگ، کشف و شناخت توانمندی‌های کشور بود.

قناعت استاندار خراسان جنوبی در نشست صمیمی با مسئولان قرارگاه و شورا‌های جهادی استان گفت: هماهنگی و تعاملات باعث از بین رفتن موانع می‌شود که در این زمینه می‌توانند دستگاه‌های اجرایی به گروه‌های جهادی کمک کنند.

او افزود: پشتیبانی گروه‌های جهادی تخصصی خارج از استان فقط با هماهنگی استانداری و بسیج سازندگی خواهد بود.

قناعت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مقدس اظهار کرد: ایشان همواره حرف‌های نو و جدید مطرح می‌کنند؛ آثار و دستاورد‌های دفاع مقدس مهمترین محور سخنان ایشان بود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نابودی نظام مهمترین هدف صدام در جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران بود تصریح کرد: قدرت‌های بزرگ دنیا با مهندسی رزمی، بمب‌های شیمیایی و اشکال متفاوت صدام را همراهی کردند، اما در براندازی نظام موفق نشدند.

او ادامه داد: مهمترین دستاورد دفاع مقدس این بود که ملت ایران توانایی‌های خود را شناخت و کشف کرد.


بیشتر بخوانید


قناعت عنوان کرد: امنیتی که اکنون از آن برخوردار هستیم هم دستاورد دیگر دفاع مقدس بوده، زیرا توانمندی‌های نظامی، کشور را از تهاجم‌های احتمالی ایمن کرده است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مرز‌های فکری و معرفتی انقلاب اسلامی هم گسترش یافته است و در منطقه دخالتی نداریم، اما با حضور معنوی خود پیام انقلاب را به شکل نرم منتقل می‌کنیم.

او اظهار کرد: یکی از دستاورد‌های دفاع مقدس تبدیل جنگ به مکتب جهادی است، زیرا بسیج خودجوش در جبهه‌ها حضور پیدا کرد که ناشی از آرمان‌خواهی رزمندگان و باید حفظ شود.

قناعت افزود:در تمام جنگ‌های متداول دنیا حضور در جبهه اجباری است، اما در هشت سال دفاع مقدس ایران چنین مسئله‌ای مطرح نبود بلکه همه گوش به فرمان امام خمینی (ره) از همه صنوف و اقشار با آرمان‌خواهی و معنویت و داوطلبانه به جنگ رفتند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: انتظار است نیرو‌های جهادی هم آرمان‌خواهی خود را حفظ کنند و وابسته به دولت نباشند.

هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی هم گفت: هم اکنون در استان بیش از ۲ هزار گروه جهادی ساماندهی شده‌اند که به شکل تخصصی به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار