۴ هزار و ۳۰۰ نوآموز مهابادی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش مهاباد گفت: ۴ هزار و ۳۰۰ نوآموز پایه اول دبستان در این شهرستان سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

محمود احمدنژاد معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش مهاباد گفت: این نوآموزان برای آشنایی بیشتر با محیط مدرسه چند روز زودتر از اول مهر، وارد مدارس شده و با شرکت در جشن شکوفه‌ها سال تحصیلی خود را آغاز کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در این جشن که والدین نیز فرزندان خود را همراهی کردند، به‌طور معمول با شادی و شور و نشاط زیادی برگزار شد و نوآموزان پس از مراسم در سر کلاس درس حاضر شده و کتاب‌های درسی سال تحصیلی نیز به آنان داده شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش مهاباد گفت: این نوآموزان برای ورود به مراکز پیش‌دبستانی و پایه اول در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت کرده و از لحاظ وضعیت بینایی، شنوایی، هوش، اختلال جسمی - حرکتی، پایش رشد و سایر موارد بهداشتی و پزشکی ارزیابی شده‌اند.

وی در خصوص کتب درسی دانش‌آموزان نیز گفت: کتاب‌های درسی مورد نیاز دانش‌آموزان به طور کامل تامین شده و امسال توزیع کتاب‌های درس مقاطع ابتدایی در مدارس و همزمان در روز اول مهر صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید دانش آموزان این شهرستان در قالب ۹۶۵ کلاس درس و در ۲۷۸ مدرسه شهری و روستایی ساماندهی شدند که از این تعداد ۱۹۰ مدرسه در مناطق روستایی قرار دارند.

برای سال تحصیلی جدید (۱۴۰۳-۱۴۰۲) بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموز در مدرسه شهری و روستایی مهاباد ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، حدود ۲۶ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.