امیری با بیان اینکه خانه و مدرسه مکمل یکدیگرند، گفت: اگر این دو نهاد برنامه‌های هماهنگی نداشته باشند، در روند رشد کودک اختلال به وجود می‌آید.

جعفر امیری معاون پشتیبانی آموزش و پرورش کوهبنان در جمع والدین و دانش آموزان مدرسه شهید مطهری کوهبنان گفت: یکی از نیاز‌های اساسی والدین و مربیان در امر تربیت و پرورش اخلاقی کودکان برقراری ارتباط سالم با آن هاست.

او افزود: ارتباط صحیح بین پدر و مادر و روابط سالم آنان با کودکان، اولین و مهمترین زمینه رشد و پرورش اخلاقی نونهالان است.

معاون پشتیبانی آموزش وپرورش کوهبنان تصریح کرد: اساس تربیت سالم نونهالان جامعه، بستگی کامل به سلامتی خانواده دارد و سلامتی خانواده مستلزم ارتباط سالم بین اعضای خانواده است.

او با بیان اینکه خانه و مدرسه در انجام وظایف تربیتی مکمل یکدیگرند، تاکید کرد: خانه مدرسه‌ اول فرزند و مدرسه، خانه دوم اوست و اگر این دو نهاد روش‌ها و برنامه‌های هماهنگ نداشته باشند، در روند رشد کودک اختلال به وجود می‌آید.

امیری بیان داشت: دو نهاد خانه و مدرسه نقش اساسی در تکوین شخصیت کودکان و نوجوانان دارند؛ لذا بین روش‌ها و منش‌های خانه ومدرسه باید همسویی وجود داشته باشد و یکی از این دو کانون، کار دیگری را خنثی نکند؛ بلکه بعنوان دو جریان همدل و مکمل عمل کنند.

او گفت: مدرسه باید پیشاهنگ ارتباط با خانه باشد و با روش‌های گوناگون اسباب مشارکت فکری اولیا را در امر تعلیم و تربیت فرزندانشان فراهم کند.

معاون پشتیبانی آموزش و‌ پرورش کوهبنان افزود: جادارد والدین به طور مرتب با مدرسه ارتباط داشته باشند و با کسب اطلاعات کافی از وضعیت درسی و اخلاقی دانش آموزان، تصمیم معقولی برای مشارکت در تربیت وی اتخاذ کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار