کارگروه معاینه فنی استان تهران به ریاست ابوالفضل دربانی معاون حمل و نقل و ترافیک دفتر فنی استانداری تهران و با حضور اعضا تشکیل شد.
دربانی در این جلسه گفت: با مراکزی که گواهی فنی برای خودروهای فاقد سلامت فنی اعم از آلایندگی یا ایمنی، صادر نمایند برخورد جدی و به مراجع قضایی معرفی میشوند.
گفتنی است در این جلسه عملکرد ستاد معاینه فنی شهرهای پردیس، پرند، باقرشهر و بومهن مورد بررسی قرار گرفت.
نظارت بر عملکرد مراکز معاینه فنی، اجرای دستورالعمل ماده ۳ آیین نامه اجرایی نحوه انجام معاینه و صدوربرگ معاینه فنی خودرو نیز در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.
ساعت شروع به کار ادارات در حال پایش است
معاون حمل و نقل و ترافیک استان تهران گفت: بحث ترافیک این روزها به عنوان یک مسئله شناخته شده است. دبیرخانه حمل و نقل ترافیک استان تهران برای ۴۷ شهر و ۱۶ شهرستان باید تصمیم گیری کند. مشکل ترافیک تهران به خودی خود حل نخواهد شد و باید شهرهای اقماری هم در این تصمیم گیری ها در نظر گرفته شود.
دربانی ادامه داد: مشکل ترافیک تهران فقط با حمل و نقل عمومی حل نمی شود. باید در کنار ساماندهی حمل و نقل عمومی باید به فکر عریض کردن معابر هم باشیم.
معاون حمل و نقل ترافیک استان تهران گفت: شورای عالی معماری و شهرسازی در سال ۹۹ طراحی معابر شهری را تغییر دادند. تا قبل از این سال طراحی ها خودرو محور بود و بعد از این سال طراحی انسان محور شد. در خیابان ها اولویت به انسان داده شده و خودرو کنار گذاشته شده است مثل نصب سرعت گاه ها.
معاون حمل و نقل و نقل و ترافیک استان تهران گفت: ما حتی طراحی واحدی برای خودروی مسافربری نداریم و هر روز یک خودرو برای حمل و نقل عمومی می گذاریم.
دربانی گفت: ساعت شروع به کار واحدهای نظامی و انتظامی، واحدهای صنعتی، اصناف و بازاریان، بانک ها، مراکز آموزش عالی، دستگاه های ملی مستقر در تهران، مدارس متوسطه اول و دوم، در حال پایش است و هر دستگاهی که ساعت کاری را اجرایی نکند با آنها برخورد می شود.