به منظور توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال در روستا‌های استان امروز تفاهم نامه‌ای میان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شورای عالی استان به امضا رسید.

فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت : براساس تفاهمنامه قرار است میراث فرهنگی با همکاری شورا‌ها روستا‌های گردشگری هر منطقه را به مردم معرفی کند.

فرمانی افزود: حسن این تفاهم‌نامه است که ما با مشکلات روستاها، خصوصا هدف گردشگری که در سطح استان داریم.

وی بیان کرد: بیش از ۱۴ روستای هدف گردشگری وبیش از ۵۰ تا روستای دارای جاذبه گردشگری و صنایع دستی که شناسایی کردیم از ظرفیت در واقع توان فکری، مالی، شورا‌های اسلامی شهر روستا استفاده بکنیم.

فرمانی تصریح کرد: با همکاری و مشارکت هم شورا‌ها ما بتونیم در بحث معرفی روستاهامون خصوصا برگزاری همایش‌ها، جشنواره‌ها و حفاظت استفاده بکنیم.

رئیس شورای عالی استان کرمانشاه گفت: چهار هزار و دویست اثر میراث و ثبت ۲۲۰۰ اثر نیاز به مراقبت دارند.

طالقانی افزود: در این راستا ما تفاهم‌نامه‌ای را با مدیر کل میراث فرهنگی امضا کردیم که از ظرفیت ۵۸۰۱ نفر عضو شورای شهر و روستا استفاده شود.

وی بیان کرد: تفاهم نامه میراث فرهنگی و شورای عالی استان موجب حفظ و حراست از ابنیه و بنا‌های تاریخی استان کرمانشاه خواهد شد

وی تصریح کرد: در روز‌های آینده، در شهرستان‌ها هم با حضور رئیس میراث فرهنگی شهرستان ها، رئیس شورای اسلامی شهرستان ها، شورای شهر‌ها و بخشداران این تفاهم نامه اجرا می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.